onsdag 10 augusti 2011

Sommaruppdatering

Det är väldigt länge sedan jag skrev något här och jag har funderat fram och tillbaka på om jag ska sluta blogga eller om jag ska starta en annan blogg. Skrivlusten har helt enkelt lyst med sin frånvaro och jag har mest skrivit på FB.

Nu kommer i alla fall lite uppdateringar om sommarlivet

Bloggbilder 005

Först var det 15-åringen som tog mopedkörkortet och därefter har gjort sitt bästa för att lägga mil efter mil bakom sig:)

Bloggbilder 006

Flickorna kom hem på besök i det härliga sommarvädret så vi fikade ute på altanen och myste i största allmänhet

Bloggbilder 010

Rävungarna lekte i vedhögen på kvällarna och var stundtals ända uppe på gräsmattan. 4 stycken är de och lyan finns nånstans i närheten. Jag lyckades fånga dem på bild här på gräsmattan men hade blixten på så bilden blev kolsvart

Bloggbilder 008

Men om man klickar på bilden så den blir större så kan man ana skepnaderna bredvid rönnen.

Bloggbilder 012

Kärleken föll ner från sin plats på hyllan men landade på rätt köl så på den fronten är det nog ingen fara heller:)

Bloggbilder 014

Jag gjorde smörgåstårta för att fira svärdottern men sjukdom kom i vägen för resan och grannarna fick ta del av härligheten i stället. Den var god och jag var nöjd själv över resultatet och det hör inte till vanligheterna.

Bloggbilder 015

Det har rensats blåbär och plockats vinbär

SP_A0203

Vinbären blev saft som i sin tur blev gelé

SP_A0202

Jag har köpt en fin kruka och en miniblomma till den som pryder köksbordet. Jag hoppas att jag lyckas få den att överleva trots bristen på gröna fingrar.

SP_A0208

Min vän har varit här och traditionsenligt plockat hallon. Tyvärr var vädret inte det bästa och det mesta av tiden regnade bort. Det gjorde inte så mycket för vi hade ändå så himla roligt tillsammans. Som alltid:) Både hallon och blåbär fick hon i alla fall med sig hem och jag ser som vanligt fram emot nästa gång vi träffas, kram till dig B och tack för besöket:)

 

Ja det var min sommar i sammandrag. Får se om jag orkar fortsätta uppdatera eller om skrivkrampen blir för svår.

1 kommentar:

Black Iris sa...

Inte ska du sluta med bloggen inte. Se den som en liten dagbok till dig själv...
Det händer ju saker hela tiden som man vill komma ihåg någon gång..
Jag har själv varit ganska frånvarande nu under en lång semester men det känns alltid roligt att besöka er andra...

Kram Maidi