måndag 9 november 2009

Äntligen!

Efter sju sorger, åtta bedrövelser och diverse skoterinköp;)
så har jag nu äntligen beställt en soffa.
En Ektorp (förstås) med svart klädsel, hmmm...man kan inte få allt
så nu går jag i väntans tider.
Vi hade en del diskussioner om färgen
att det inte skulle bli vitt var vi rörande överens om.
Det skulle aldrig funka i detta hus, då skulle vi ha en grådassig soffa
och en vansinnig morsa (jag alltså).
Därför bestämde vi oss till slut för en svart eftersom den ena av våra skinnfåtöljer är svart
och riktigt snygg (den andra är bajsbrun) tyvärr
och en soffa i den färgen var aldrig ett alternativ:)
Om jag nu bara fick tummen ur och måla vårt mörbetsade bord vitt så skulle mycket vara vunnet.
Men....
nu blir det väl så mörkt i vårt pyttevardagsrum så jag är tvungen att ljusa upp med något.
Man kanske skulle kunna "spilla" en massa färg på öppna spisen så att jag är "tvungen" att måla den vit också.
Kvinnans list övergår mannens förstånd har jag hört
endera så är jag inte speciellt listig eller så har min man ett enormt förstånd.............................................Nääääee, troooor inte det!
Jag har nog bara inte legat i tillräckligt mycket.
Nu ska jag i alla fall sluta surra och göra nåt annat
som till exempel att
kura ihop mig i soffhörnet med en massa tända ljus.
Ja alltså jag i soffan och ljusen på bord och hyllor.
Men det förstod ni väl
eller?

3 kommentarer:

Viveka i Bläckhornet sa...

Vi har vit Ektorp soffa i vardags rummet men är jättenöjd.Vi har nog haft den i 10 år men den är fortfarande lika skön och ren. Klädseln har aldrig förändrats trots att den är tvättad massor av gånger.

Men nu har jag lagt på en vit snygg pläd på varje soffa så nu är det busenkelt att ta av och tvätta. Vi har även en röd och beige klädsel men de används aldrig. vi trivs båda så bra med vitt.

Kram Viveka

sylvia sa...

blir så kjekt med ny soffa,ektorp er helt nydelig å sitte i uansett farge,
gled deg masse.
ha en nydelig kveld.
klem fra sylvia

Vero sa...

Ektorp är livsfarlig.... sätter man sig för bekvämt så somnar man. ;) Vi har hörnsoffan och jag har sovit MÅNGA nätter där. Den är ju inte ens obekväm att sova i.