lördag 14 november 2009

Pizza någon?

Här i huset ska det bli hemlagad pizza till middag i dag
om någon av er bodde tillräckligt nära kunde ni titta in och äta en bit.
Men jag är rädd att jag bor allt för långt bort.
~~~
Annars händer inte speciellt mycket här, jag har stått och grävt igenom hela pappersinsamlingen för att hitta ett reklamblad med ett erbjudande om rabatt på en spelkonsol.
Jag är en sån där människa som bara tittar igenom reklamen helt flyktigt och sedan slänger den och sedan om jag nån gång behöver hitta något så får jag stå där och gräva igenom ett ton gamla tidningar och reklambroschyrer.
Inte hittar jag den heller så det blir nog att köpa den till ordinarie pris, om vi nu ska köpa den alltså. Som ni förstår så är det julklappsplanering på gång här och det är ju inte alltid så lätt.
När barnen blir äldre önskar dom sig ju nästan bara dyra saker och då vill man ju att dom ska få åtminstone en önskeklapp. Även om dom ju blir glada vad än dom får så vill man ju så gärna.
Ni förstår säkert vad jag menar.
****
Vår nya soffa kommer på onsdag och jag är sååå exalterad;)
Det ska bli så kul att äntligen, äntligen få en fräsch soffa som inte luktar gammal hund. Den vi har nu måsta man ut med och vädra minst en gång i veckan annars luktar hela huset som om vi aldrig städat, någonsin.
Ja alltså, vi kånkar inte ut hela soffan förstås (även om det skulle behövas) utan nöjer oss med att kånka ut alla dynor.
Det bästa av allt är ju att den nya soffan kan jag "klä av" och tvätta när det blir solkigt. Inte för att det syns på svart men jag har planerat att skaffa en klädsel till för att ha att byta med.
Man kan ju råka spilla eller så:)
****
Jaha, nu ska jag surfa runt och se vilka tokigheter ni nu har hittat på.
***
Ha det gott.

6 kommentarer:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej på dig!
Håller med dig helt å hållet. Vädret är inte direkt det bästa men då kan man ju alltid stanna inne som tur är.
Spelkonsoll. Vad har du tänkt dig? Det verkar ju vara många erbjudande just nu.
Här i huset spelas det i perioder, på både det ena och det andra.Tänk vad vi hade skoj när vi var små ;P
Pizza skulle vara gott. Synd på avståndet. Men vet du vad? Jag tror att jag ska beställa hem pizza idag. Tack för tipset. Må så gott å kram

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Riktigt så lyxigt är det inte. Men man kan ju alltid åka upp å handla sig en pizza och ta med sig hem. Vi bor 5 km från samhället så det är ju inte alls så långt. Dessutom bekvämt. Men...hemgjord är mkt godare.
Kram igen

sylvia sa...

hei på du.
å skulle gjerne tatt en tur å smakt på den pizza du har laget.mmmm nam nam...
ha en god kveld,klem fra sylvia

Therese sa...

Hi, hi lite dåraktigheter bjuder jag gärna på bara för att få nuta lite extra av adventsmyset ;-) Det är skönt att börja i god tid utan att stressa, å så i natt kom jag ju på att jag måste leta fram min röda gammla kaffekvar och topsockret osv och göra ett arr på en bricka, det har man liksom inte tid med om man drar igång för sent *ler* Nu ska jag smyga vidare , önskar dig en skön och avslappnande söndag! Kram!
Therese - Sockenvägens Söta

Mina dagar sa...

Men va synd att man inte var i krokarna i lördas! Ser såå smarrigt ut!
Känner igen det där med HÖGAR! Varför gör man så?
Trevlig måndag!

Unknown sa...

Ja, den pizzan hade säkerligen smakat gott i Ditt sällskap :-)

Och vad fint Du har gjort med Jul i Englagård!

Kram från Eva