tisdag 10 november 2009

Vackert

Precis så här vackert var det i dag när jag åkte till Storuman
det är så fint med solbelyst frost, det glittrar som dimanter och man blir på riktigt bra humör. Det behövdes för jag har känt mig lite trött på sista tiden men nu när ishalkan är borta ska jag börja med mina promenader igen.
Jag har varit riktigt slö hela sista året så flåset är inte vad det borde vara, dessutom lyssnade jag på en föreläsning om benskörhet i dag och blev lite förskräckt.
Varannan kvinna över 50 lider av benskörhet, ruskigt.
Från det ena till det andra
när jag skulle välja kläder i dag kom jag på att jag måste vara världens tråkigast människa.
Min garderob består av ett otal svarta tröjor, några grå och en naturvit.
Alla byxor är svarta eller mörkblå.
Undrar vad det säger om mig.

5 kommentarer:

sylvia sa...

nydelige stemnings bilder,skjønt med knistrende tre og natur,bare grått og vått her..
ja en sånn garderobe har vel de fleste,jeg med,har noen farge klær,men blir medt til fest og vår sommer går det i hvitt.men nå bugner butikkene av klær med nydelig farger....skal vi våga å prøve??JA..hehehe...men kjøp kan ikke loves...
klem fra sylvia

Marie//Tekla Maräng sa...

Vad kul att soffan är beställd och att skotern fungerar (för det gör den väl?)
Åh vilken vacker och härlig bild du har tagit.
Kramar Marie:)

Annika Christensen sa...

Otroligt vackert så har vi det aldrig.
Annika

Monika sa...

Hej på dej Gullvännen :o)

Jag sitter och skrattar så jag knappt kan andas. Får nästan astmaanfall alltså! Var får du allt från härliga människa!

Ditt inlägg om din kalla rumpa satte igång det hela! Ja, men alltså! Vad du är underhållande i ditt filosoferande :oD

Och en sak är säker! Färgerna i din garderob avspelgar nog INTE vem Du är som person. Du är färglad och sprudlande och lyser alldeles säkert upp dem med att vara den du är.

Och du! Det går säkert bussar hit! Du är så välkommen!

Nu ska jag hosta vidare här hemma hos mej. Segt det här! Men mår ändå mycket bättre än för några dagar sedan.

Hoppas du inte missade att du får en extra klädsel gratis till din soffa. Hihihi, har du sett reklamen! Jag tycker den är vrålkul!

Ha det så bra nu! Må så gott!

Kram

Monika

Elzie sa...

Ungefär detsamma som det säger om mig antar jag. Är också en svart och grå människa, hihi. Önskar man kunde få inte lite färg i livet, men se, det är svårt det.
Vilken underbar bild. Härnere lyser snön med sin frånvaro, men dom "lovade" oss blötsnö i natt, lagom tills man ska cykla till jobbet i morron bitti kan jag tro.
Hoppas du får en skön helg. Själv ska jag, som sagt, jobba.
Kram Elzie