torsdag 19 november 2009

Nu är den här!


Den nya soffan alltså och så här såg det ut i går när jag var tvungen att åka iväg.
Vi hann få av plasten och kartongen sedan var det dags för sambon att åka till jobbet och jag skulle till sjukgymnasten.
Jag har nämligen haft känningar av ischias ända sedan tidigt i våras men nu blev det akut och jag kunde nästan inte gå, benet bara vek sig. Nu visade det sig att det inte var ischias utan bäckenet på höger sida som hade kommit snett, något som heter s-leden hade hoppat ur så jag har gått omkring och varit sned. Kanske därför jag har haft så lätt att snubbla eftersom höger ben blivit lite längre.
Sjukgymnasten drog i alla fall till det hela och det kändes skillnad direkt, dessutom har jag hittat världens gulligaste och bästa sjukgymnast. Synd bara att han är privat så det blir lite dyrt men det kan det vara värt.
Jag fick stränga order om att inte lyfta eller ramla på halkan dom närmaste 3 dagarna så att bäckenet hinner stabilisera sig.
Hmmm...hur ska det gå, vi ska ju möblera om. Det får bli sambon och sonen som får bära och slita, som vanligt, men i vanliga fall brukar jag ju kunna hjälpa till lite i alla fall.
Eller som sonen skulle säga "hjälpa till? Vara i vägen menar du."
****
Just nu är vårt vardagsrum proppfullt eftersom vi inte kunnat få ut gamla soffan ännu. Hela gården är som en skridskobana så att bära ut den till bryggstugan får bli en senare fråga.
Jag vill ju inte att hela familjen ska sitta gipsad till jul, men nog känner jag den gamla vanliga irritationen. Jag vill ju fixa till nu, direkt, helst i går.
Vi får väl be till vädergudarna om riktigt vinterväder så man törs gå ut.
****
Nu är det hög tid att börja med middagen så nu får det bli slut på svamlandet.
Ha det bra

1 kommentar:

sylvia sa...

grattis med ny soffa,så greit å få den på plass,du får bare peke å være forsiktig med hofta nå,ikke ut på isen...
kos deg i kveld.
klem fra sylvia