torsdag 19 november 2009

Bloggvärldens fulaste blommor?



Jag tror faktiskt att jag har bloggvärldens fulaste blommor;)
Den längst till vänster följde med krukan den står i, då var det bara några gröna strån men den har växt till sig.
Den i mitten är en så kallad rumsbambu som är planterad i grus, den har nästan-dött flera gånger men skjuter hela tiden nya skott.
Den längst till höger vet jag inte vad det är men har ett underligt växtsätt. När jag köpte den hade den en enda stor bladkrona men så tappade den alla blad och jag klippte av den en bit så det bara blev en stam. Sedan blev den stående bakom en gardin i flera månader och när jag äntligen kom mig för med att kasta den så hade den skjutit två nya skott. Det är därför den ser så konstig ut.

****

Trots deras utseende kan jag inte kasta dom, alla mina vänner tycker att dom är anskrämliga men jag tycker dom är personliga. Kanske har jag nån underlig böjelse för fula växter, det finns säkert ett fint latinsk namn på det;)

****

Har ni några fula blommor som ni ändå gillar?

8 kommentarer:

Vero sa...

Nej då, jag kan nog klå dina. Hehe, jag är usel på blommor och mina är så gräsliga att de inte borde vara kvar och jag vågar inte ens fota dem. Hehe...

spetsar och änglar sa...

Hej!
Tack för din fina kommentar hos mig!Blir ju alltid lika glad :-D

Blommor har jag också svårt för att slänga.Så länge det finns liv i dom.

Ny soffa!!!Så underbart!!!

Står högt på min önskelista ;-)

Ha en underbar helg
Kram
Heléne

Sjabbig men chic sa...

Men krukorna är ju fina:) och jag håller med dig de är ju personliga och så väldigt fula är de väl ändå inte. Jag har en Monstera som har hängt med i 25 år. jag tycker inte att den är vacker. Jag tycker att den är rent ut sagt jobbigt ful men jag kan ändå inte slänga den för jag tror att det betyder otur;)

Kramis Lisa

Vit Gladiolus sa...

Hihiii vad rolig du är! Jag var sådan förr, det kunde bara stå typ en stamm i fönsret någonstans för att jag tyckte synd om den! ;=)

Kraaaaam

Viveka i Bläckhornet sa...

Jag är verkligen värdelös på att sköta blommor. Och förut var jag som du. Hade inte hjärta att kasta dem trots att de egentligen gjort sitt. Men sedan tänkte jag om. Blommorna är ju till för vår trivsels skull och om de ser ynkliga ut så kastas de ut till skogen för (kretsloppet). Vissa har ju dessutom bara en begränsad livstid.

Kramar Viveka

Sjabbig men chic sa...

Vill bara önska dig en fin söndag!

kramis Lisa

Ullis/Leva på landet sa...

Det finns några här också som kan konkurrera med dina. Kul med ny soffa. Våra kom i tisdags-härligt.
Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Monika sa...

Dina blommor har charm! Så det så!

Jag kastade faktiskt en blomma igår. Då kan man snacka om ful. En sån där sukulent (tror jag). Den hade bara stammarna kvar, alla bladen hade fallit av! I jämförelse, så är dina rena rama top model ;o)

Har du fått paketet? Jag skickade det i onsdags som skrymmande brev.

En annan som jag skickat ett vanligt brev till hade inte fått det än.

Må så gott!

Kramis

Monika