måndag 23 november 2009

Nya soffan


Nu tronar den på hedersplatsen, den nya soffan.
Men tyvärr är det stört omöjligt att ta bra foton nu, soffan ser ju helt urblekt ut och det är den inte.
Den är svart, väldigt svart, men fin:)
****
Det är så ostädat i resten av rummet så det fick bli en närbild som ju egentligen inte säger speciellt mycket om helhetsintrycket.
Det får komma senare, i veckan ska jag försöka komma till skott och måla bordet vitt så det lyser upp lite. Jag borde också måla hörnskåpet, egentligen borde hela vardagsrummet målas men just nu känns det inte genomförbart.
Suck
****
Men jag är i alla fall jättenöjd med soffan.
Den är skön att både ligga och sitta i och dessutom ser den ju så mycket bättre ut än den gamla som nu är utburen till förvaring i väntan på våren och grovsopor.
Det är så skönt att äntligen bli av med den.
Nu luktar inte vardagsrummet gammal hund längre
nu luktar det ny soffa i stället.
Såååå mycket bättre.
****
Ha det gott

10 kommentarer:

sylvia sa...

grattis med ny soffa,
deilig nå føre jula starter.
ha en herlig dag.
klem fra
sylvia

Marie//Tekla Maräng sa...

Grattis till den nya fina soffan.Den ser både skön och snygg ut.
Ha det skönt, kram Marie:)

LillaFlisan sa...

soffan ser jättefin ut. Jag har två likadana och jag bara älskar dem! men vårt lilla tvrum är så minimini så jag gillar inte våra svarta överdrag så mycket. Rummet blir liksom ännu mindre.... De är dock praktiska och mannen älskar dem men jag har nu tjatat till mig vita överdrag igen. (vi är nu inne på vår tredje omgång vita överdrag, hahaha! Familjen slabb och spill bor nämligen här!)

Känner förövrigt precis igen det där med städningen. tur att man kan beskära foton, hihihi!

Kram

Flisan

Viveka i Bläckhornet sa...

Grattis till er nya soffa!
Tror att ni kommer att bli nöjda.
Vi och en stor del av Sveriges befolkning har samma. Och det kan ju bara betyda en sak - ETT BRA KÖP:)

Kram Viveka

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Såklart att du ska vara nöjd över den soffan, den är JÄTTEFIN!
Idag ska jag inte sitta vid datorn för idag måste jag absolut få lite gjort, börjar kl 13 så lite borde jag ju hinna. Men...av nån underlig anledning så fastnar man i bloggvärlden när man sätter sig.
Tänkte bara lämna en kram och önska dig en bra dag. Kram

Sjabbig men chic sa...

Vad kul med ny soffa! Och jag förstår att den är jättefin!

kramis Lisa

Ullis/Leva på landet sa...

Så snygg den är. Här har i alla fall de gamla sofforna åkt sin väg redan och jag gosar ner mig i våra nya.

Kramar Ullis

Monika sa...

Hej min vän :o)

Så härligt att det kom fram till slut! Och kul att du är nöjd :o)

Och nu tror jag att jag vet varför det tagit så lång tid.

Kassörskan har ju för tusan gett mej julpostmärken! Det blir ju detsamma som att skicka som B-post.
Upptäckte det idag när jag skulle klistra på märken på ett annat brev jag skulle posta. Och jag som köpt flera kartor!

Så snygg soffan är. Den ser väldans mysskön ut. Hihihi, skulle nog sova i den. Har en förmåga att "smälla av" när jag ska se tv!.

Det blir helt klart en Ektorp för oss också så småningom.

Våra stora skinnsoffor (Modell belgian blue, fast dom är i terracotta) får dock bli kvar ett tag till. Beställde överdrag i grått från Ellos till dem för någon dag sedan. Bara hoppas att dom passar nu också.

Jisses, nu är ju klockan snart mitt i natten. Bäst att lufsa iväg i säng nu.

Mys o må så gott!

Kram

Monika

Monika sa...

Ja nog syns det då jag varit i farten! Hela bloggen full har jag skrivit! Nästan så jag skäms! .....fast bara lite ;o)

Natti natti!

AnCa sa...

Undrar om tomten vill ge mig en ny soffa i julklapp??? Min gamla luktar oxå gammal hund ;)

Hoppas du kryper upp o myser i din nya soffa då o då, lägger pläden över dig o bara njuuuter!

Kram // AnCa