torsdag 6 maj 2010

Jag har lekt

Nu har jag roat mig med att göra egna blommor

Bloggbilder 164

Om jag får säga det själv blev dom ganska bra :)  Jag har ju surfat runt på olika bloggar och sett massor av fantastiska  blommor som kräver massor av arbete. Men jag är både lite bekväm och dessutom otålig. Jag vill att det ska gå fort och sitta halva dagen och vänta på att lim ska torka är inte riktigt min grej.

Vad gör jag då, jo jag tar fram några vita kaffefilter och klipper ut cirklar i olika storlekar. Därefter knycklar jag ihop alla cirklar  så att de blir riktigt skrynkliga. Sedan prickar jag hål i mitten på cirklarna och fäster ihop alla cirklar med en brad (påsnit).

För att få lite färg på mina blommor tog jag en blå stämpeldyna och drog över blomman så att kanterna blev färgade. Klart.

Jag har också provat att färga med vattenfärg och glimmer mist. När man använder kaffefilter till blommorna så sprider sig färgen lätt och man kan få fram fina effekter genom att låta olika färger sugas in i varandra. Jag har också provat med silkepapper, boksidor och sidor ur telefonkatalogen. Jag tycker att resultatet blir bäst med ganska tunt papper och många lager.

2 kommentarer:

sylvia sa...

hei på morran,men å flink du er,
disse var vakre,å fort å lage,
takk for tips.
må du ha en herlig dag.
klem fra sylvia

Carina sa...

Snygga blommor du har gjort!!!