lördag 15 maj 2010

Jippie, det regnar

Nädå, jag har inte blivit knäpp, inte värre än vanligt men jag är faktiskt glad över regnet. Det hjälper nämligen snösmältningen, vi har haft riktigt fint och soligt väder sista veckan och nu efter regnet ser det faktiskt ut som om det skulle hinna bli snöfritt innan midsommar

Bloggbilder 175

Så här såg det ut för 10 dagar sedan och då snöade det för fullt. Jag har inte fotat hur det er ut nu men det är mycket mindre snö kan jag säga. Skönt är det för jag är skitless på snön.

Nu ska jag i alla fall surfa runt en stund innan det är dags för skönhetssömnen.

4 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så mycket snö. Här försvann det allra sista i veckan, och då låg det helt i skuggan. vi njuter av allt grönt istället. Regnet är ju bra när snön ska bort.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Catharina sa...

Tack för de fina orden i min blogg.Det värmer alltid när folk tycker om det man gör.För mig är det verkligen hälsa för själen att få gå in i pysselrummet och bara låta tiden gå.Det kan vara bara en kvart eller det kan ibland vara timmar.jag är också superless på snön nu.I 2 dagar i helgen har vi ju haft rena sommarvärmen är 20 grader.det är hur skönt som helst.Ha en forsatt under söndag!
Kram Catharina

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Vad mycket snö ni har kvar, här är allt borta och gräsmattorna har blivit gröna efter helgens regnande.
Hav tröst, snart blommar det även hos dig, skratt.
Såklart att vi ska ta en träff framöver, solklart. Vi får fixa det :O)
Nu ska jag ut i regnet ett tag. Kram till dig <3

Britt-Inger sa...

Tack för titten i min blogg. Alltid lika roligt med nya som hittar en ;)
Visst är det skönt att snön tinar upp. Man kan sitta på bron och dricka sitt kaffe utan att man ska ta på en massa kläder, men med det, kommer även en trädgård fram som ska skötas om ;) Tur mannen är duktig på detta och sköter ute avdelningen ;)
Ha det gott så länge och ha en skön helg med dina.
Kram, Britt-Inger