onsdag 19 maj 2010

Var försiktig….

…med vad du önskar. Jag som jublade åt regnet och ville att snön skulle smälta bort snabbt fick min önskan uppfylld med råge.

Bloggbilder 176 Bloggbilder 177

Nu är det bara några få snödrivor kvar och det har verkligen regnat här. Många vägar har rasat av vattentrycket, sjukstugan är översvämmad, vägen som går förbi en av skolorna har rasat och är nu avstäng och skolans parkering har förvandlats till plaskdamm med flera decimeter högt vatten.

Det var kanske inte riktigt det jag önskade mig när jag dansade  regndansen:P

2 kommentarer:

Monika sa...

Hej på dej världens bästa Karina :o)

Tusen..... tusen tack för det helt underbara kortet. Du kan ju gissa om jag blev överraskad. Och jättejätteglad :o)

Jag går omkring och tittar på det hela tiden. Har också visat det för ALLA som sticker in näsan innanför dörren här hos oss. Och ALLA håller med mej. Det är det finanste kort som skådats. Du gav mej verkligen glädje som varar länge.

Jag tänker ha det liggande framme hela tiden ;o)

Tack... tack... tack, snälla DU!

Ser att det ser ut ungefär på samma sätt där hos dej. Här stiger älven oroväckande snabbt dom senaste dagarna. Nu är det inte någon fara för vår egen del, för den är en par hundra meter från oss.

Något regn har vi inte haft annat än en o annan skur för en vecka sedan ungefär. I lördags hade vi 27,5 grader i skuggan. Idag är det 26.

Annars går livet sin gilla gång. Jag är vrålförkyld..... som vanligt! :o/

Hostar som en galning mest hela nätterna. Vilken jobbig rethosta alltså!

Känner en viss stress över att jag inte orkar göra så mycket. Den här årstiden vill man så himla mycket. Just nu hopar det sig bara och det gör mej smått galen. VILL verkligen ORKA, men det går bara inte. Men det ska nog bli bra, bara förkylningen pyser iväg så :o)

Känner igen mej så väl i det där med kaos på arbetsbordet :o) Och då ska du veta, jag är egentligen i grunden en oerhört organisatorisk person. Hahahaha, vet inte riktigt när det "sket sig" med min ordning. Men det var kanske någon gång för tre år sedan ungefär ;o) Undrar om jag någonsin hittar tillbaka till den igen???!!!

Nåja, kaos går bra det också! Någon sa, någon gång att oreda är bara ett tecken på att man i stället gjort något roligt. Så det är ju inte så då. Egentligen ganska sunt om man tänker efter :o)

Hoppas du har det bara fint. Ta på flytvästen om det verkar bli FÖR blött :o)

Varmaste tackkramen på dej goa vännen!

Kramis

Monika

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej min goa vän därute!
Tack tack å återigen tack för den överraskning som låg och väntade på mitt köksbord ikväll när jag kom hem. Vilken skatt!!!
Jag är överlycklig, bara så att du vet. Helt ärligt så har jag varit å tittat efter en speciell anteckningsbok för ett visst ändamål. Så fanns den bara där...finare än jag nånsin kunnat drömma om. Min alldeles otroligt fina minnesbok. Rörd är jag, men jätteglad :)

Jag tycker också att det räcker med vatten nu, här är det också lite väl höga flöden. Hörde på radion igår hur ni har det, inte skoj! Nej, nu får vi dansa lite soldans istället med hopp om att det blir lite lagom värme.

Idag har jag varit till Östersund på utbildning, ramlade in för en kvart sen så jag ska ta ochh äta lite middag. Ville bara in till dig en sväng för att säga hur glad du gjorde mig idag. Kramar i massor till dig <3