tisdag 10 februari 2009

Akut sommarlängtan


*
"Jag lät alla mina maskrosor finnas
fast jag vet att dom kallas ogräs
och bör rotas ut
Men det är så skönt att sitta och minnas
små solar i gräset
när sommarn är slut"
*
Alla har väl hört Carl-Antons visa, den är sommar för mig.
Jag är nog lite udda men jag störs inte av dessa marodörer och det är nog tur för mig. Det går inte att utrota maskrosor när tomten är omgärdad av stora obrukade åkrar där allsköns ogräs växer.
Bilden i förra inlägget gav mig akut sommarlängtan så jag började rota runt bland mina gamla bilder på datorn.
Här är det Häggmispeln som blommar för fullt. Vackert när det pågår men ack så kortvarigt.



En liten bukett med skogsstjärnor plockade av det lilla barnbarnet är inte heller helt fel.

Jag vill att det ska vara sommar NU!

Nåja, jag kan väl "tjå mä" ett tag till då.

Ha en fin kväll raringar






8 kommentarer:

färg o form sa...

Jag vill också ha sommaar NU NU NU!
Må gott Hannah

Anonym sa...

Sommar...oj det känns otroligt långt borta för mig just nu! Kram anna

Angel.Pearls sa...

Tack för "dikten" -så sanna ord! Fin vecka//Eva

Leamarlené sa...

Ja tänk om det vore sommar...känns att det vore dags nu så inspirationen kommer tillbaka...också värmen. Snart är vi där.

Kram, Marlene

Monika sa...

Hallå där :o)

Kul att du kikat in min min fotoblogg. Har inte riktigt kommit igång så mycket där än. Stjärneffekterna är en funktion som finns i min kamera.

Jag har en digital systemkamera så jag kan redigera bilderna i kameran. Håller fortfarande på att lära mej en massa om den. Det är mycket finesser på det "järnspettet". En hel vetenskap.

Vilka härliga sommarbilder. Tror vi är många som liksom går i väntans tider nu :o)

Kul att få sommarkänslan här inne hos dej.

Ha en fin dag!

Kramar

Monika

Min loftgång sa...

Å vad härligt med sommar, nu längtar man ännu mer när man ser dina fina sommarbilder :)

/Linda

Monika sa...

*Skrattar gott här* Så du har såna stora lömska saker under sängen. *Skratt* där har jag inte ens vågat kolla. Tänk om jag har såna skummisar där jag också! För nu när jag tänker efter så är det nog ett tag sedan "Tuss", dammsugaren, var upptäcktsfärd där!

Du är härlig du som kikar in och bjussar mej på en sån rolig och skrattinbjudande kommentar.

Kram på dej!

Monika

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Ja jag brukar ju skriva att jag gillar vintern men men får lite akut sommarlängtan av ditt inlägg idag. Jag tycker också att maskrosor är fina, dessutom är halva min tomt berikad av tistlar och dom är inte roliga men ganska så fina. Kram Kram