torsdag 12 februari 2009

En sån dag

I dag var det alltså dags
att besikta bilen och det kan jag säga att det är inte min favvosysslesättning.
Det sitter nog i sen jag var ensamstående och hade en gammal rishög till bil som man fick hålla både tummar och stortår för att få genom besiktningen.
Nu för tiden brukar bilarna gå igenom hur lätt som helst men jag gillar det ändå inte
Och så hände det då, idag.
...vi...fick...ombesiktning...
Det var nån balk till draget som fått en spricka, min första tanke var förstås:
Tänk om draget ramlat av när vi hämtade skotern, vilken överraskning det hade blivit:)
Fastän så illa var det väl inte, men det kan bli om man inte gör nåt. Och, all jämlikhet till trots, det får min käre sambo fixa.
Bilar är inte mitt bord, då städar jag hellre.
Han blev inte så glad precis, men vad gör man, drag på bilen måste vi ju ha.
Annars kan vi ju inte hämta alla skotrar han köper;)
(skojar bara)
************
Jag fick bevisat i dag att jag inte har nåt minne, eller minne har jag ju men det är kort...väldigt kort.
Teflonminne, inget fastnar.
Jag skulle ju passa på att uträtta hundra ärenden som vanligt men jag uträttade nog bara nittioåtta för när jag kom hem så låg låneböckerna kvar i baksätet och paketet som jag skulle hämta låg kvar på ica , som är vårt utlämningsställe.....suck....alltid är det nåt.
Nästa gång ska jag skriva upp vartenda steg jag ska ta på en lapp
men då glömmer jag väl lappen förstås
***************************
Ni skulle ha sett vilken cirkus det blev innan jag kom iväg.
Först tyckte jag att jag hade gott om tid,
sen upptäckte jag att jag inte hade nån tid alls.
Det var bara att hoppa jämfota i ett par byxor,
borsta tänderna, leta sockar, kamma håret och plocka ihop allt som skulle med....
samtidigt.
Röd i ansiktet med svetten lackande kastade jag mig in i bilen och kom på att jag nog inte hade plånboken med mig.
Krafsade hastigt utanpå jackan utan att känna nåt
rusade in, flängde runt i huset utan att hitta plånboken och så ut i bilen igen,
vilt stirrande,
bara för att upptäcka att den låg i jackfickan hela tiden.
*****************************
Det är såna gånger luften går ur mig och jag sjunker ner bakom ratten och funderar på att skita i alltihop och gå in och dra nåt gammalt över mig.
Men det gör jag ju inte, nej, jag startar bilen,
trycker gasen i botten och hamnar bakom nån gammal traktor som förflyttar sig i 30 km/t
och naturligtvis inte går att köra om för att det är kurvigt och backigt
och när det äntligen blir en raksträcka så får vi möte hela tiden.
Tur jag har starkt hjärta och att ingen hör vad jag säger för det är inget för konfirmandöron.
************************
En sån dag har jag haft det.
Hur har ni haft det kära vänner.
Berätta

4 kommentarer:

Viveka i Bläckhornet sa...

Men raring där!

Tack för att du tänker på mig, det värmer gott i mig :)
Japp igår kom då telefonen och datorn
tillbaka. Jämfota hopp och glädjeskutt. Ja gubben trodde ju att jag fått fnatt eller åtminstone vunnit en storvinst. Inte kunde han förstå varför jag haft så jobbigt utan dessa i en vecka. Lätt för han att säga som är borta från halv sev på morgonen till sex på kvällen. Efter middan stupar han ner i soffan för att se sina älskade dokumentärer. Tv:n är hans största ägodel, ja förutom mig och barnen då hoppas jag ;)
Bilen hoppas vi blir klar i morgon.

Såg att du haft en rätt ruffig dag.
Skönt att höra att minnet sviktar på fler än mig ;) Så det är det syndromet jag drabbats av- teflonminne :) Hm...det ska jag lägga på minnet - om jag nu kommer ihåg det :D

Många varma kramar till dig

Viveka

Interiörboden sa...

Hej!

Vilken dag :)
Jag håller med dig om att minnet inte är det bästa alltid :)

Idag har det bara varit bra, ledig från jobbet, och en shopping dag :)

Ha en jätte bra kväll.
Kram Sandra

Marie//Tekla Maräng sa...

Ajaj låter som en jobbig dag i mina öron. Hoppas du har hunnit hämta dig nu.
Jag brukar ha en sådan där lapp där det står varje steg jag ska ta... annars händer det ofelbart mig det samma som dig. Men 98% kom i håg det är inte dumt alls.
Du har en utmaning hos mig om du vill.
Kram Marie

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Men du, vet du en sak?
Alla pratar om fredag den trettonde. Själv brukar just dagen innan vara den som för med sig mest otur för mig. Slumpen såklart men ändock.
Skynda dig att krypa ner under täcket för den här dan har nog spelat dig ett litet spratt *skratt*
Ha det gott. Kram