måndag 16 februari 2009

Attans också

**************************************************************


Inte vann jag nåt inte men det hade jag ju egentligen inte väntat mig heller, men hoppats hade jag ju, hoppet är det sista som dör.
Men nu är det nog bara jag som dör, av leda, över att aldrig vinna. Inte hos Bröderna Bus och inte hos Tant Thea.
Nåja, bättre lycka nästa gång, jag ska nog lyckas nosa upp nån mer tävling som jag inte kan vinna heller:)
***********************************

Gudars vad jag har varit trött i helgen, jag har nog nästan kunnat sova dygnet runt, om jag hade fått. Men det får man ju inte men man kan ju smyga sig till små tupplurar lite nu och då, till exempel när man sitter vid köksbordet och läser en spännande bok. Men frågan är ju om den är så spännande när man somnar sittande och inte vaknar förrän man har näsan, bokstavligen, i boken.
Tur att ingen såg mig, då hade dom väl skrattat på sig tänker jag.
I går behövde jag i alla fall inte laga middag, vi blev bjudna på middag hos Farmor och Farfar och det är inte dåligt, 13 personer vid bordet och inga olyckor hände, tur man inte är skrockfull. I såna fall hade vi varit tvungna att endera duka åt hunden vid bordet eller gå ut på vägen och tvinga in nån, intet ont anande, förbipasserande.
Trevligt hade vi i alla fall, det är det alltid när man är många till bords. Då kan man prata hur mycket man vill om vad som helst det är ändå ingen som hör vad man säger för alla andra pratar också....samtidigt.


***************************

********************************
I dag har det varit en riktigt seg dag, jag har inte gjort något mer vettigt än att plocka i och ur diskmaskinen. Städningen har fått vara och stickningen och virkningen och allt annat också.
Det enda pyssel jag har gjort är att fixa till några antika dokument.
Det är väldigt enkelt, först skriver man ut dokument på skrivaren, jag kopierade ett som jag fick när jag köpte vackra vykort från Anneli som har Floralis blogg.
Sedan brygger man sig en kopp riktigt starkt te och det dricker man inte utan det använder man till att penlsa eller dutta ut med en svamp över dokumentet. Om man vill ha lite mörkare fläckar kan man slänga ut lite nescafe i det blöta teet.
Sedan är det bara att vänta till papperet torkar och man har ett riktigt "antikt" dokument som man kan använda till kortmakeri eller annat roligt papperspyssel.
Jag ska nog använda det både till kort och askar tror jag.
******************************
Jo förresten, jag har ju varit nyfiken och lagt näsan i blöt och lekt lite detektiv i dag också:)
Det började med att jag såg att Ewa hade fotat ett sjömärke som stod i en trädgård och det såg ju lite kul ut.
Sedan surfade jag vidare till Maria som hade fotat samma märke (trodde jag) i sin trädgård. Det var inget sjömärke utan en skulptur som Marias syster hade gjort.
Men det där med samma stämde ju inte för dom, Ewa och Maria alltså, bor inte på samma ort så då var jag ju tvungen att fråga och luska och då fick vi förklaringen till varför det stod såna märken i flera trädgårdar.
Är man inte nyfiken så får man aldrig veta nåt
*******************************
Nu är det nog i alla fall hög tid för skönhetssömnen, det är ju en dag i morgon också och då är jag nog inte så pigg minsann. Det är jag bara mitt i nätterna, man kan ju undra vad det är för ordning.

1 kommentar:

Vero sa...

Verkar som om den här helgen har gått hårt åt på många. Alla verkar trötta, inklusive jag.

Önskar dig en fin dag idag!