tisdag 23 december 2008

Detta är årets julgran välväxt och grann:)
Om man bortser från att bilden är gul och suddig och konstig på mer än ett sätt så blev julgranen rätt fin i år.
Ser ni ? INGET glitter...jippiiii. Jag frågade A hur vi skulle göra med glitter i år och han sa till min glädje "Vi skippar det i år, det blir bara fult i alla fall", han har mognat.
Jag har till och med fått till några strutar som jag hängt dit.
Jag är faktiskt riktigt nöjd med granen nu när jag köpt en ny ljuskedja till den, en med 40 smålampor i stället för 16 ljus. Nu lyser den precis lagom.
När J kommer med sin fina systemkamera ska hon få ta en fin bild av julgranen.
~~~~
Jag har inte legat på latsidan i dag, jag började dagen kl. 7 i morse med att baka kakor. Sedan har jag hunnit med att göra ett lass köttbullar, koka knäck och M har kokat karameller.
Jag har dessutom hunnit handla och tvätta kläder och surfa lite.
I morgon bitti när jag vaknar ska jag koka saltlag till tjälknölen, kasta in skinkan i ugnen, baka mer kakor, dammsuga och torka golven innan jag duschar och åker iväg för att fira lilla julafton med dottern och hennes pojkvän med familj.
Hans mamma har bloggen Angelsusanne så det blir en minibloggträff:)
Det ska bli såååå kul.
~~~~
Man kan ju undra hur det kommer sig att jag har massor att göra två dagar före julafton.
Det har jag alltid funderat över men aldrig funnit nån lösning på, det spelar ingen roll om jag börjar förbereda julen i november så kommer jag ändå att ha en hel massa som jag skjuter på in i det sista.
Jag gillar väl att lida, det är hela saken.
~~~~
jag önskar er alla en
GOD JUL

9 kommentarer:

Mjuka sa...

Åh va imponerad jag blir. Här blir inte mycket gjort, vi har sjukstuga, feber och ont i halsen, Tänkte bara åka i väg och köpa lite blommor i dag. Ha en fin dan före dan!!!
Kram Malin

~ Eva ~ sa...

~ God Jul ~

KRAM från Eva

Ullis/Leva på landet sa...

Så mycket du har hunnit med. Granen blev ju så fin. Vår har blivit rensad i går kväll så det var bara att hänga upp pyntet igen.
♥ får du om du slår alt och 3 på det numeriskatangentbordet. Hoppas att det går bra.

Julkramar Ullis

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Wow vad du är duktig. Raska flickor får tidig kväll, skulle dock inte tro det så här dagen före julafton. Vilken härlig gran. Nu ska jag ta och städa ihop det sista innan det är klart. Ha en bra dag och en mysig julafton om vi inte "syns" nåt mer innan. Har ju lagt på mig en knepig vana att sitta uppe till sent på kvällarna å spana in i bloggvärlde. *hi,hi* Kramen till dig <3

Anneli sa...

GOD JUL OCH MÅNGA KRAMAR/ANNELIE

Anonym sa...

God Jul kära vän! Kram Anna

Leamarlené sa...

Önskar dig en riktigt God Jul.

Kram, Marlene

Lallis - liv och leverne sa...

En Härlig Jul önskar jag dig!
Kram Lallis

Marie//Tekla Maräng sa...

Tittar in för att önska dig och det dina en riktigt härlig JUL.
Kram Marie