söndag 21 december 2008

Pepparkakshus och Noll Koll


Nu lackar det verkligen mot jul här, bara ett par dagar kvar.
Kan ni fatta det?
Jag känner hur jag varvar ner mer och mer ju närmare vi kommer, om jag inte passar mig så får vi ingen mat alls till jul. Jag ligger totalt nervarvad på närmaste säng och stirrar i taket och upprepar "....Jag är inte stressad, jag är inte stressad, jag är inte stressad...."



Så här fint blev pepparkakshuset som Adam dekorerade.

~~~~
Från det ena till det andra
Jag byter ju julkort med några
Jag byter julklappar med andra
En del byter jag både julklapp och julkort med
Och jag gick omkring här och kände mig jättenöjd, för en gångs skull hade jag allt under kontroll.
STENKOLL
Trodde jag
Ända till här om dagen när jag fick ett sms "Har du skickat ett julkort till mig?" löd frågan. Konstig människa tänkte jag:) det ser hon väl om det är jag
När jag hade läst sms:et färdigt stod det helt klart att jag hade NOLL KOLL
Julkortet var inte underskrivet...haha...:/
Då inställer sig frågan/frågorna av sig självt.
Hur många julkort har jag skickat utan hälsning och underskrift?
Har jag skickat till rätt personer?
Vilka skickade jag paket och vilka skickade jag julkort till?
Jag börjar svettas lätt och går igenom min fint uppställda lista och kollar den mot mina mail.
OCH VAD UPPTÄCKER JAG?
Det stämmer inte riktigt, enligt min förprickade lista har jag skickat
TVÅ PAKET FÖR LITE!!!
när jag jämför med mina mail.
Jaha, jättekul! Hur gör jag nu då?
Jo, jag kryper till korset och ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag är så klantig.
*rodnar av skam*
Ja, ja, Jag får hoppas att ni är i en stämning av överseende och ni som väntar på paket från mig
Har det inte kommit innan julafton så kommer det i mellandagarna.
Till dom två som jag vet om.
Men tänk om jag glömt nån fler!
Ja, då får jag bara hoppas att dom mailar mig och talar om att dom inte fått nåt så kommer det paket till dom också sedan.
~~~~
JAG SOM TRODDE JAG HADE KOLL
I DET HÄR HUSET HAR DET GÅTT TROLL
PAKET BLIR GLÖMDA FÖR JAG ATT JAG ÄR STIRRIG
FÖR DET ÄR VÄL INGEN SOM TROR ATT JAG ÄR VIRRIG
KANSKE DET SITTER I NÅGON VRÅ
EN ELAK TOMTE, JA KANSKE TVÅ
SOM FNISSAR OCH PEKAR OCH TYCKER DET ÄR KUL
ATT JAG HAR GJORT BORT MIG PRECIS FÖRE JUL
~~~~
Ta det nu inte för hårt om ni är bortglömda, jag menar inget illa jag bara är sån.
Det har hänt att jag har köpt paket i god tid till mina barn och gömt dom så väl att jag glömt bort dom. På julafton sitter jag hela tiden och funderar på vad det inte är som inte stämmer och när tomten har delat ut alla paket så känns det som om det är flera paket som fattas.
Men varför?
.....nån gång på julnatten kommer jag på det. Javisttja, jag hade ju ett antal paket i en garderob. Då smyger jag upp och lägger fram dom och därför har mina ungar ibland fått paket både på julafton och på juldagens morgon:)
~~~~
Ha en skön söndag kväll
KRAM

7 kommentarer:

Anneli sa...

Stackars dig - inte roligt...
Fast barnen tycker det nog är kul att få julklappar dagen efter oxå när de har trott att det är färdigt för i år, men det kanske anar att mamsen har glömt nångon nånstans..hihi
Kan känna igen mig delvis ibland och det är ju när det blir för mycket omkring en..
Kram/Annelie

Anonym sa...

Skönt att höra att det inte bara är jag... *ler* Ha en trevlig fjärde advent! Kram Anna

Sjabbig men chic sa...

Men du har ju helt rätt. Ernst är alldeles tokig! Bara därför så är det så roligt att titta. Han är lite som Allan Svensson fast på riktigt!
Fast det får man kanske inte säga i bloggvärlden för det är nog lite som att svära i kyrkan.;)

Kram Lisa

Unknown sa...

Hihi,ja på så vis så får ju barnen två Julaftnar..paket i två dagar.=)
Inte roligt att glömma bort sådana saker men det kan väl hända den bästa.Hoppas att allt reder upp sig med både paket och Julkort.

Så fin och kul dikt du skrivit,väldigt fint rimmat!

Ja igår så lade jag in sill och idag så lagade jag till köttbullarna,bara Jansson och skinkan kvar.men skinkan är färdigkokt så det är bara att ta fram den från frysen och griljera den..så enkelt!

Ja nog inte bra att du blir för nedvarvad så du glömmer bort att laga till Julmaten,hihi..men på ett sätt så är det ju väldigt bra att varva ned och slappna av.=)

Imorgon så blir det lite Julshopping,inte så kul att trängas med alla stressade människor i affärerna.

Ha en skön kväll,
Kram Maria

Unknown sa...

Du..så fint pepparkakshuset blev!

Kram Maria

Viveka i Bläckhornet sa...

Åhh älakade vän. Inte kan väl nån bli sur på dig.Du är ju så oförarglig :)
Glömma kan vi alla. Särskilt vi mammor som ska full koll på allt.
Säkert jätte kul för barnen att få fler paket dagen efter :D

Nu önskar jag dig i allafall en riktigt skön jul

Dessutom har du nåt hos mig...

Kram Viveka

Ullis/Leva på landet sa...

Åh vad jag känner igen mig. Har också sådana perioder när det blir för mycket och jag glömmer till och med vad jag heter, nästan. Du får ta och stressa av och bara njuta så kommer ditt minne tillbaka och du får koll igen, *s*.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis