lördag 6 december 2008

UTLOTTNING, LOPPIS OCH AWARD


Hej alla vänner


Har ni märkt att alla människor har utlottningar nu?


Det tänker jag också ha så får vi se om någon är intresserad.


Alla kan delta.


~~~~


Lämna en kommentar till inlägget = 1 lott


Lämna en kommentar + länka hit = 2 lotter

använd gärna en av bilderna och tala om i kommentaren att du länkar


Lämna en kommentar + maila mig = 2 lotter

för dig som inte har någon blogg

Utlottningen pågår till den 12/12 kl. 24.00


1:a priset

är två kottar i färgat fattigmanssilver, färgen är blå-turkos-silvrig.


Det är lite svårt att beskriva men jag tycker att färgen på bilden blev ganska lik verkligheten.


2:a priset

är en handvirkad spets, 80 cm lång + två ljushållare i samma färg som kottarna.

bry er inte om tråden som lurat sig in i bild, alla trådar är fästa, jag lovar:)


3:e priset

är åtta st ljushållare, samma färg som ovan.
Dragning den 13/12

~~~~


Nu över till något helt annat

Jag och sonen var ju på loppis i dag och jag fyndade flera saker.

Den här fina skålen köpte jag för 1 krona, det är nysilver och jag tycker att kanten är så fin.



Jag fyndade också två spetskragar, den här som är som är av tyg


och den här som är stickad.

Jag samlar inte på spetskragar men jag vet en som gör det och hon ska få dom här om hon vill ha dom:)


Jag har fått en award till från

Tack så jättemycket, jag är överväldigad över att ha fått award från så många rara gulliga duktiga bloggare
Jag kan inte komma på vilka som ska få den av mig så jag får tänka på det lite.
~~~~
Nu hoppas jag att många vill delta i min utlottning
~~~~
VARMASTE KRAMEN FRÅN MIG

30 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Spetsen och jag vart så kära i varandra så det är klart jag vill vara med och tävla och länkar givetvis med en bild.

Kram marie

Julhuset sa...

Jag är med och tävlar och länkar också. Underbara spetsar du har fått tag i.

Annika

Ewa sa...

Hmmm... Något hände då jag skulle spara ner inlägget jag nyss gjorde, så jag gör om det, med risk att det blir 2... =)

Ja tack, det får du jättegärna göra. Tyckte de var så söta, och vill testa virka dem. Skönt om jag slipper översätta själv... ;-)

Deltar givetvis gärna jag med i din utlottning, och länkar från min sida.

Ha en fin 2:a advent.

Kram/Ewa

Gårdsromantik sa...

Godmorgon!
Vilka härliga vinster du lottar ut - klart jag vill vara med och tävla!

Ser att du hittat till min tävling också!

Kram Maud

Viveka i Bläckhornet sa...

Men härliga tider!
Klart jag vill va med och tävla om dessa gobitar :)
Jag länkar självklart.
Och vilket fynd 1 krona!

Kramar i massor

Viveka

Rhodin sa...

Här går man in för att ge ett gardintips och trillar rakt på en tävling. Hihi sicken tur, jag har länkat med bild på min blogg nu. Ha det toppen. Kram Terese

Monika sa...

Hej på dej vännen :o)

Självklart vill jag vara med och tävla! Länkar hos mej också.

Vilka fina fynd du gjort. Spetskragarna är ju helt underbara. Fint med stickad, någon sån har jag inte.

Stort grattis till awarden också. Du är helt klart värd den goa gumsan.

Ha det fint!

Kramar

Monika

Mamma C sa...

Klart man vill vara med på utlottningen. Har länkat till dig hos mig.
Kram mamma C

Anneli sa...

är ju självklart med på Utlottning - har länkat med bild hos mig...
Vilka fina spetskragar...
Kramar/Annelie

LillaFlisan sa...

Grattis till awarden, den är du verkligen värd och vilka fina fynd du gjort!

en krona för skålen!!

Kram

Flisan

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina sakr du har hittat på loppisen. Får nog försöka ta mig iväg på en sådan jag också. Vill ju självklart vara med i utlottningen. Lägger en länk till höger på min sida.

Ha en bra andra advent!
Kram Ullis

Maria sa...

Så roligt! Jag vill vara med. Tycker om den där turkosa färgen!!

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Såklart får kotten mer än gärna flytta hem till oss. Länkar såklart. Kram

Mia sa...

Jag vill självklart vara med och tävla. Länkar såklart i min blogg också.

Ha en fin måndag!
Kram Mia

Angel.Pearls sa...

Vill gärna vara med o tävla hos dej..2.a priset gillar jag bäst -du virkar såå fina saker!! Länkar med bild till höger hos mej // Kram Eva

Sofie sa...

Är gärna med i utlottningen, och länkar självklart!

r e b e c k a sa...

Jag vill också vara med och tävla hos dig!
Har länkat i min vänsterspalt.
Ha en bra dag! :)

japp sa...

Hejhej... jag är gärna me i utlottningen av dina suuperfina saker.. å jag länkar såklart.
ha en fin dag..kram Helén.

ANNIKA sa...

Jag älskar fattigmanssilverkulorna och spetsen är också fin.hoppas...
ej blogg men mejlar så jag får fler chanser
gustafsson.57@hotmail.com

Interiörboden sa...

Vilka underbara saker du har tävling på!! Självklart vill jag vara med! Jag länkar så klart också hit med bild! Åhh, nu vill jag vinna :) hihi!
Ha det bra!

Kram Sandra

Maria sa...

Vilka fina priser, självklart vill jag också va med. Länkar förståss

Kram Maria

Anonym sa...

Åhh, vilka härliga vinster.
Klart man vill vara med i tävlingen.
Länkar hit direkt.
Kram

Anna sa...

Jag är med och tävlar, har länkat

http://molnboanna.blogg.se/2008/december/spets-och-kottar.html

info@annakarlsson.se

Pyssel och Trams sa...

Jag vill tävla!=)
Jag länkar till dig i högerspalten på min blogg!
Mvh Anna

Änglahem sa...

Här var det snöööö! Vart jag än vänder mig så visas det bilder på det mest fantastiska snölandskap....utom om jag tittar ut genom fönstret! Här blir det väl en grå och trist jul som vanligt suck!

Vill jättegärna vara med i utlottning! Länkar gör jag också, om än något sent men bättre sent än inte hoppas jag på!

Må så gott!
Kram, Ulrika

Änglahem sa...

Får nog tyvärr ta tillbaks det där med att länka....om jag inte kan få upp bilden på egen sida=typ förstoring...så kan jag inte spara den på något vis!*grrrr*.

Hur bär man sig åt igentligen?

Kram, Ulrika

Majas blogg sa...

Jag vill vara med och tävla!!!

Elzie sa...

Nej men, hur längesen är det jag var här?!?! Så mycket fint du visar. Och en tävling. Klart man ska vara med på den, ha, ha.
Länkar till dig också, det är ju några timmar kvar, hm!
Hoppas ni har en skön kväll.
Kram Elzie

Karin Lindström sa...

Men har jag missat din tävling!

Jag vill ju förstås vara med! Nu är jag på håret *fniss*

Ha det så gott!

Karin

Unknown sa...

Oj,nu var jag ute alldeles för sent,synd att jag inte hann vara med i tävlingen om så fina priser!

Så fina saker du fyndat på loppis!
Spetskragarna är verkligen söta,särskilt den översta tyckte jag om!

Hoppas du haft en fin Lucia och har en mysig 3:e Advent!

Kram Maria