söndag 16 november 2008

BESTÄLLNINGAR

Jag är riktigt glad
~~~~~
Vet ni varför?
~~~~
Nej, hur skulle ni kunna veta det,
men saken är den att folk gillar mina snöstjärnor.
Jo, faktiskt så gör dom det,
och det vet jag för jag får beställningar på dom.
Och då får jag ju virka så mycket jag vill och det gläder mig,
då behöver inte huset översvämmas, det är ju så kul att virka.
Och så bra när jag inte orkar göra annat,
att vara helt sysslolös klarar jag inte och man kan ju inte göra hur mycket som helst till sig själv heller.
~~~~
Det var bara det jag ville att ni skulle veta
~~~~
Att jag är glad, alltså:)
~~~~
Det kanske finns nån annan också som skulle vilja beställa av mig
en bild på stjärnor hittar ni här
en bild på hjärtan hittar ni här
(om jag nu gjort rätt ska länkarna ovan leda direkt till inläggen)
~~~~
Priset är inte högt och det får ni veta om ni mailar mig
~~~~
Nu ska jag fortsätta virka
för att göra någon glad
~~~~
Ha en god fortsättning på söndagen
~~~~
KRAM
~~~~

25 kommentarer:

LillaFlisan sa...

Ang. din kommentar...

:-D
hihihihi! skönt att höra att man inte är ensam!

Kram

Flisan

Anonym sa...

Det gläder mig att du är glad idag! Kram Anna

Vero sa...

Vad glad jag blir för din skull. Dina hjärtan är jättefina. Min mormor har gjort röda hjärtan till mig som jag tidigare tog in tallris och satte i. Numera funderar jag på att stärka dem och sätta i fönstret.

Ha en bra kväll!

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att du inte kommer att svämma över med vikrade hjärtan och stjärnor då. Men de är ju så fina. har en del som mamma och mormor gjort för många år sedan.
Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Lallis - liv och leverne sa...

Vad kul vännen:)
Kram Lallis

Maria Berg sa...

Vad du är flitig, virkar och virkar. Mycket fina blir dom. Jag har ett lager som brukar hänga i grnen efter min farmor. Du dom där "sjöodjurstövlaran jag visade på min blogg, det ät så synd att de inte finns i vår storlek.
Massa tävlingar hade du hittat till, jag får väl också gå runt och titta lite.
Ha en skön vecka. MB

~ Eva ~ sa...

Morning :-)))

Å, vad du ÄR flitig...!!!
Och vad roligt att du får beställningar på snöstjärnor, dom är ju såå fina ~~~~

Jag har virkat en röd, bara på prov...ska försöka komma igång med ~dina~ också...jag virkar ju några maskor här, och några där och så blir ingenting färdigt nuförtiden *fniss*

KramKram från Eva

Vit Gladiolus sa...

Tack för kommentaren..ang granen..på bilden som jag har på sidan, där har jag satt i en plastbunke i själva krukan. För den måste ju vattnas, granan alltså ;). Sedan tog jag tidningspapper runt ikring så att den inte far åt alla håll. Mycke papper ikring!!!
Kramisar

Petra C sa...

Kul att få göra dig glad. Speciellt när jag också blir glad för att jag får lite snöflingor att hänga upp i fönstret. :)

Kram Petra

Elzie sa...

Jättekul att ha något man kan göra. Och dom är ju söta så jag förstår om folk beställer.
Ha en bra dag.
Kram Elzie

Leamarlené sa...

Åh du gör så fina snöstjärnor. Har själv virkat sådanna och ska sälja på julmarknaden. Jag har stärkt mina med florsocker. Då ser dom ut som kristyrstjärnor nästan.
0.5 dl vatten med 1.5 dl florsocker som kokas upp tills det är genomskilnig färg. Lägg ner och låte allt bli blött. torka på plastfolie....så har jag gjort. Jätte hårt blir det...prova. Lät det droppa av på papper ett par timmar först.
Gav ett litet tipps bara ifall du vill ha. Om du vill får du gärna dela med dig av dina mönster på snästjärnor...skulle bli glad. Har inte så många själv...och man vill ju ha många olika. Lägger ut mina på bloggen när dom är klara.

Kram, Marlene

Marie//Tekla Maräng sa...

Du är en ängel som vill virka stjärnor till andra. Dom är ju kanon fina, mailet är redan skickat.

Många varma kramar Marie
Som inte kan virka

Vit Gladiolus sa...

Ha ha du är så himla rolig!!!!! Näej be inte gubben för guds skull jag tror han har häcken full med andra projekt!! Visst!?
;)
Kramisar
:)

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Klart att du ska vara glad...Om jag kunde virka så fina Hjärtan å stjärnor så hade jag varit JÄTTEGLAD. Må så gott. Kram C

Unknown sa...

Superfina stjärnor o hjärtan!
Ser komplicerade ut ... du är jätteduktig - så grattis till beställningarna. Fler lär det bli oxå!
Kram igen,
Malin

Sara Mårtensson sa...

Hej!
Vilka fina snöstjärnor du har virkat! :-)
Roligt att du är med och tävlar hos mig! Lycka till!

Kram Sara

Vit Gladiolus sa...

Ha ha jag förstår att han har det inte lätt...hm det är nog ingen karl som har det lätt..fniss
Eller hur!!
Men så ska det vara!!!
Kram

Maria sa...

Så roligt att du är glad. det smittar av sig!
Jag blir ju nästan sugen på att också beställa lite av dig...men måste tänka om jag har någonstans att hänga dem...har lite fullt överallt =)

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Åh vad glad jag blir när jag läser ditt inlägg !!
Lycka till med virkningen nu !!
Kram/Lotta

angelsusanne sa...

Vad roligt att du får virka mera hjärtan och stjärnor.De är verkligen fina!!!!
Har nu satt in make over på Maria.
Hon blev så fin och hon blev nöjd det är huvudsaken. Det ska bli så roligt att ni kommer hit till lilljulafton.
Ha det så bra och trassla inte in dig i nystan nu...hihih....
Stor kram

Angel.Pearls sa...

Roligt att du får beställningar..dina vackra, vita hjärtan o stjärnor är ju alldeles bedårande! Ska göra ett inlägg snart..återkommer om det!! Kram// Eva

~ Eva ~ sa...

Psst, sitter du å virkar på stjärnorna...?

Här faller snöstjärnorna höll jag på att säja, menar förstås snöflingorna ~~~

Tack vare Dej så har jag fått mer lust att virka igen, känns det som...!

KramKram från Eva

LillaFlisan sa...

Tack för din kloka kommentar!
Tänk att det är ju inte klokt att kommunen säger nej!
Vad tror dom inte att det kommer att kosta med ungar som misslyckas i skolan ?
Jag håller helt med dig!!

Tack för klokskap!!

Kram

Flisan

StrandviksVillan sa...

Ja tänk så mycket glädje man får ut genom bloggen! Både att ge och få positiva tankar. Om alla som inte bloggar ändå visste ;)
Jag har ett julkort till dig som ligger och väntar på frimärke, den lilla gåvan är ännu inte klar...
Väntar själv med spänning!
Anki

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej!
Och så glad jag blir när jag hör att du är glad :D
Jag skulle också gärna beställa av dig men har en svärmor som gör sånt till mig.

Kramar till dig

Viveka