torsdag 13 november 2008

BLOGGERI OCH VIRKVERKSTAD

Hej mina Vänner
Tack för alla era kommentarer, det verkar som om dom flesta har samma anledning till att blogga som jag.
Det är roligt, berikande, inspirerande och mycket mycket mer.
~~~~
Jag har hittat ännu fler trevliga bloggar/bloggare så länklistan växer
ingen nämnd och ingen glömd.
Det är tur att Bloggkoll finns
~~~~
Nu över till något helt annat
~~~~
Här är rena rama virkverkstaden och julhysterin har tagit över härskarinnan på Englagården
Här virkas snöstjärnor och hjärtan i långa rader
Här studeras gamla julutgåvor av veckotidningar, inredningstidningar och handarbetstidningar i jakt på nya impulser.
Internet genomsöks efter nya mönster och idéer och på det hela taget njuts det i fulla drag av stämningen.
~~~~
Här har jag hittat ett hjärt-mönster och här ett annat
En snöflinga kan ni hitta här , skrolla bara ner på sidan en bit så hittar ni mönstret där
~~~~
Nejdå
Jag har inte börjat julpynta ännu
Men....
känslan finns där och julpyntet är bara en "låda-i-garderoben" bort.
Jag skulle ju vilja börja plocka fram något liiiiitet men jag behärskar mig och fortsätter virka:)
Kruxet är bara att man kan behöver ju inte hur många stjärnor och hjärtan som helst
Sååå...
Om det är någon som känner en förfärlig längtan efter några vita hjärtan eller snöstjärnor och inte känner sig manad så..
Hör av dig!
Jag delar så gärna med mig av mitt överflöd:)
~~~~
Nu
ska jag fortsätta med......
ja, ni vet.....
Njut av dagen
KRAM

10 kommentarer:

~ Eva ~ sa...

Så söta hjärtan!
Och jag får en sån mysig känsla när du berättar om hur du har virkverkstad därhemma ~~~

Jag älskar ju att virka, men är fortfarande trög...inte i tanken kring vad jag ska göra, men med virknålen...

Förr i tiden så satt jag och såg på teve och virkade, men nu får jag välja för glasögonens skull, så jag valde Persbrandt igår :-)

Kramen från Eva

Karin Lindström sa...

Hej Karina!

Men vilka jättefina snöstjärnor och hjärtan. Vad du är duktig som kan virka så. Jag har kikat på allt annat fint som du har gjort också minsann.

Inte blir du någon tråkig tant när du ska blogga där. Det kommer att gå jättebra, och det är väl inte så att en massa kritiker ska syna dig inte. De som tycker att du kommer med något bra läser ju, och jag är säker på att du kommer att ha jättemånga bra tips och fina saker med.

Jag har ju också blivit frälst i virkade saker, fast dukar. Jag har samlat på dem under en längre tid för att göra lite roliga saker med dem. Nu när jag börjat så är det så himla skoj. Jag har gjort flera kuddar och har faktiskt sålt två till några väninnor! Jag kanske ska våga mig på att göra flera och sälja?!

Jag vill jättegärna ha några fina virkade stjärnor. Du kan väl mejla mig din mejladress och vad de kostar!

Ha nu en fortsatt kreativ vecka! Och jag svarar dig varför jag bloggar en annan dag, det blev så långt nu!

Många kramar
Karin

Vit Gladiolus sa...

Vilka söta hjärtan och snöflingor!
Kramisar

Änglahem sa...

Tack snälla för din goa kommentar hos mig! Blir så glad för att det finns så många som bryr sig om lilla Ulle!

Vad mycket fint du virkar! Och tack för att du delar med dig av beskrivningarna...jag älskar att virka och har hållt på att fylla på ett bakelsefat, men nu vill jag ha något annat att sätta händerna i, har tänkt på just hjärtan!

Bloggar gör jag för att det är så himla kul! Man möter (ja inte bokstavligen då, men ändå...)så många härliga tjejer här i bloglandet! Massor av inspiration och nya vänner som jag aldrig hade träffat annars. Som du märkte så kunde jag ju inte hålla mig borta, behöver energin och glädjen som sprids!

Ha det gott!
Kram, Ulrika

Vero sa...

JAg kan inte ens virka... =( Skulle vilja virka några söta blommor som jag har sett i ett mönster. Tänkte använda dem i smyckestillverkningen, men grejen är ju att jag inte ens vet hur man gör...

Önskar dig en toppendag!

Monika sa...

Tack söta du för att du håller tummarna för mej :o) Jag lovar, det behövs! Får ta det lite extra lugnt hela förmiddagen. Behöver lång tid att få lite fart på kroppen. Grymt frusterande när man vill så mycket!

Vilka fina saker du virkat! Du är ju så proffsig. Ljuvligt vackra är dom! Och tusen tack för att du länkar till mönster också. Jag har sökt efter mönster på hjärtan men på fel ställen tydligen ;o)

Nej! På detta sätt blir inget gjort. Nu är pausen slut för den här gången.

Ha det fint! Och virka lugnt! :o)

Kramar

Monika

StrandviksVillan sa...

Hej kompis!
Nu har jag precis hängt upp mina snöflingor som mamma gjort till mig! Kommer ett inlägg imorgon (gjorde ett klart redan nu eftersom jag jobbar då)
Dina hjärtan är jättesöta, skulle gärna ha såna i granen :)

Jenny Oak Fae sa...

TACK snälla du för din varma omtanke..!

STOR kram från Jenny

<3

Maria sa...

Vilka fina hjärtan och stjärnor!!

Törs knappt säga det, men jag har börjat litegrann med julpyntandet...sådär i smyg =)

Petra C sa...

Hej och hå.
Jag är hemskt intresserad av dina snöstjärnor. Gör du dem i olika former och storlekar?
Jag mailar dig och hör hur vi går tillväga för att några eventuellt ska kunna flytta söderut hem till mig.
Kram Petra