lördag 1 november 2008

Virrigt

Hej kära Vänner
I dag är det en sån där dag igen, ni vet, en sån när inget riktigt fungerar som det ska. Jag satt och surfade lite när jag kom på att det var dags att ta sig i kragen. Slog på skrivaren för att skriva ut ett par bilder på överföringspapper för att piffa till ett par kuddöverdrag.
Vad händer då?
Jo, skrivaren skriver ut en bild som ser minst sagt konstig ut....slut på färg i ena patronen, antlagligen den svarta....Grrrr
Ja men då bäddar jag väl sängen i stället, men då kom jag på att jag har ju gett kökssoffan nya "kläder". Måste genast fota den. Nehej.....jag måste ju ha överdrag på kuddarna så jag skuttar (nåja) uppför trappan för att hämta. Nämen visst, jag måste först sy i band i dom, och naturligtvis kan jag inte ha några andra. Skuttar raskt ner i källaren för att snabbsy.
Vad upptäcker jag då??
Javisst, symaskinen fungerar inte, jag hade glömt att den drog sin sista suck sist jag skulle sy. Den är nog 50 år gammal, men inga problem, jag har ju en symaskin som är ännu äldre. Den har bara raksöm men den funkar och syr jättefint. Så jag tar fram den och.....
Vad upptäcker jag ???
Naturligtvis, maskinen är urgammal och har ingen jordad kontakt så jag måste upp efter vår specialare för att kunna använda den i mitt pysselrum. Jag ska just släpa mig uppför trappan när jag upptäcker att jag har tvätt i maskinen.
Så jag hänger tvätten, fyller maskinen på nytt och släpar mig trött uppför trappan för att hämta. Vad var det jag skulle hämta nu då....står stilla och stirrar tomt ut i luften en stund....jo kontakten var det ju.
Inte hittar jag den inte men jag upptäcker min obäddade säng som jag tänker bädda men.....nu tar orken slut och jag sätter mig vid datorn.
Så går min förmiddag men en fördel till mig i alla fall.... jag är inteväldigt irriterad....eller kanske....jo, det är jag nog i alla fall så jag ska titta in hos er, mina vänner, och se vad ni har haft för er.


Untitled by addema

5 kommentarer:

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Hej du rara! Ååå känner igen mig...då är vi två virriga! Ett bra knep då jag glömmer bort vad tusan jag skulle göra är att gå tillbaka till stället där man var från början...då brukar skallen börja fungera (någorlunda iallafall;))igen!
Ha det gott!
Kramar Camilla

Lallis - liv och leverne sa...

ja du ,vännen. Vissa dagar..
Kram på dig och ha en fin kväll. Ändå.
/Lallis

Malmkakan sa...

Pust ochs tön, ja, så kan det vara vissa dagar. Hoppas du har en bra helg med vila och tid för sånt du tycker om och mår bra av!
Kram, Cecilia

Ullis/Leva på landet sa...

Tänk så det kan bli. Hoppas att din morgondag blir mycket lugnare och att allt ska fungera som det ska.

Ha det bra!
Kram Ullis

Angel.Pearls sa...

Vad kul att jag hittade dej på Polyvore nu också!! Kram// Eva