söndag 9 november 2008

Tant Cool?

Hej mina Vänner och tack för uppmuntran ni har gett mig, det behövdes verkligen.
Jag blir nämligen så pessimistisk när jag blir nervös och nervös det blev jag verkligen när jag insåg vad jag gett mig in på.
Lite löjligt kanske eftersom jag egentligen tycker att det är rätt kul att hoppa ut i tomma intet och se om jag landar mjukt eller över huvud taget landar alls.
Ibland svävar man ju ut lite mer än nödvändigt kanske:)
~*~
Det som jag tror gör mig mest nervös är att jag måste ståta med foto och allt och så ska man ju presentera sig och det tycker jag är liiiiite svårt.
Jag kanske ska skriva att jag är en töntig tant som är rätt cool emellanåt, mina barns kompisar har alltid tyckt att jag är cool för jag säger vad jag tycker. Jag larvar mig gärna och asgarvar åt dåliga skämt:)
Annars brukar jag inte bry mig så mycket om ålder, jag har väninnor som är lika gamla som mina äldsta söner och så har jag väninnor som är 15-20 år äldre än mig. Jag brukar komma lika bra överens med alla.
~*~
Nu är det i alla fall inte förrän vecka 51 som jag ska blogga där så jag har gott om tid att jaga upp mig.


Pysslat har jag i alla fall gjort
En lingonkrans blev det nu på morgonen och den är jag nöjd med, den är bunden på en ring som blev kvar när jag slaktade en gammal rislampa från Ikea, en sån där långsmal variant.
Ibland är det en fördel att ha ekorrgener.
Jag såg på Simon och Tomas i går och Simon tycker att vi svenskar är underliga eftersom alla har ett förråd där vi sparar allt möjligt. Det är tydligen inte alls vanligt i England.
~*~
Nu över till lite ONÖDOR
~*~
Ett av mina mer onödiga inköp är ett ställ med gamla mjölkflaskor, jag vet inte riktigt vad jag ska ha dom till eller var jag ska ställa dom men jag kunde inte stå emot. 20 kr på loppis för en massa år sedan och jag minns ju när jag var liten och vi köpte mjölk i såna här flaskor.
Man tog med sig dom urdiskade flaskorna till affären när man skulle handla och så var det stanniollock och så kunde man köpa plastkorkar till.
~*~
Om man ska förlora sig i gamla minnen så ska jag berätta ett läskigt ett.
Vi hade hyrt en sommarstuga i en liten by och där fanns förstås inget kylskåp så för att kyla mjölk och grädde så ställde vi ner dom i en kallkälla en bit in i skogen.
En gång när vi skulle ha grädde till jordgubbarna så hade en skogsmus gnagt hål på stanniolen och ramlat ner och drunknat i grädden. Stackars krake.
Det var bara att promenera ett par kilometer till närmaste affär och köpa ny grädde.
I fortsättningen satte mamma alltid på plastkorken innan hon ställde ut mjölken och grädden.
~* ~
En annan ONÖDA kom min sambo hem från jobbet med, det är en plåtask som det varit choklad i. Den hittade han i en papperskorg och eftersom han vet att jag gillar allt möjligt "skrot" så tog han hem den till mig. Det var väl gulligt:)
~*~
Till sist tänkte jag visa att kreativiteten ligger i generna.
Den här tavlan målade en av mina söner när han var 11år. Dom skulle få prova på en massa olika hantverk och den här gjorde han när han provade porslinsmålning.
Egentligen skulle den väl ramas in men så långt har jag inte hunnit på 18 år *rodnar*
~*~
Ha en bra fortsättning på söndagen och
SKÖT OM ER
KRAM



11 kommentarer:

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Du kommer göra succe´med din blogg!!
Håller med om det där med ålder. Tycker att efter 25 är man jämngammal med alla!!!
Sen är man olika personligheter o "klickar" med olika personer.
Jag är också en som sparar på mycket. Vår vind är rätt packad med allt från arvegods till "80-tals-outfits".
Ha det bra !
Kram Jeanette

Vit Gladiolus sa...

Jag tror med att du gör succé!!!
Mycket fina saker som vanligt! ;)
Kram Zinbakljan

Lallis - liv och leverne sa...

Åh, jag har missat lite här, vännen.
Klart att du klarar det! Det kommer att gå lysande. Jag är säker på det. Det räcker med att du är du:)
Kram Lallis

Jenny Oak Fae sa...

Riktigt fina saker du visar, och kransen blev ju hur bra som helst..!

KRAM, Jenny

<3

Anonym sa...

Jag hejar på dig! Du kommer göra en dundersuccé! KRAM Anna

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Du är ju redan proffs på att blogga så du behöver absolut inte vara nervös. Ha ha vad ditt inlägg var träffande idag. Jag har väldigt mkt saker som jag egentligen skulle behöva göra mig av med. Idag var jag på lite dåligt humör här hemma för jag tycker att det känns så rörigt. Tyvärr är jag helkass på att göra mig av med saker men jag vill absolut bli bättre på den fronten. Ekorre, ja så kan man ju kalla det. hi hi. Kram C

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att du är tant cool idag. Kommer säkert att gå så bra. Det är ju jobbigare när man får lite press på sig, men man växer med uppgiften. Så fin krans du har gjort.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Anneli sa...

Jag tror det kommer att gå super med din blogg - Du är jätteduktig med din Kreativitet...
Tack för din kommentar om min Tavlor - Tuttmadammerna - Blir Jätteglad. En av min söner undrar varför jag målar tuttat, undrar om det är för att jag inte har några själv - Substitut kanske... "Fniss"
Kramar/Annelie

Annika Christensen sa...

Hej tant cool!
Låter spännande får gå in och titta vad det handlar om.
Det blir säkert succé skall du se.
Kul att du tittade in till mig.
Snart åker min skridsko på men jag kanske skall hänga fram dem så det blir lite tidigare än vad jag räknat med.
Fina saker du visar.
Ha det gott
annika

StrandviksVillan sa...

Hejsan svejsan!
Tack för snälla kommentaren! Fast vår hall är egentligen inte stor alls, knappt man kan kalla det hall eftersom allt sitter i ett och är så öppet. Vi ville inte "öda" kvadratmeter på outnyttjade ytor.
Hihi, du skrev att maken inte förstod sig på, men det var ju jätterart av honom att komma hem med plåtasken :)
Angående flaskställningen så fick jag en gång för mig att jag vill ha en sån med glas i för tandborstarna, men har inte skaffat nån ännu. Bara en idé ;)

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Det kommer nog att bli toppen!
Jättefina saker du visar :)

ha en fortsatt trevlig vecka
Kram Therese