fredag 7 november 2008

Tant Tönt

I dag känner jag mig lite som Tant Tönt och det beror på att jag i hastigt mod och utan att tänka (som vanligt) svarade ja på en förfrågan om att blogga på Kravallslöjd


Sen....när jag redan hade svarat ja....så var jag förstås in och kollade vilka som bloggar där.


Men himmel!!!


Bara ungdomar!!!


Med en massa högskoleutbildningar och sånt!!!


Och så kommer då jag, Tant Tönt och ska blogga om mina hantverk, jag tror inte att jag är riktigt klok.


Dessutom!!!!


Som om det inte räckte med det måste jag ståta där med hela ansiktet också, jag som är så blyyyyyg.


När jag kollar alla foton på mig så ser jag ut som Grodan Boll ungefär:)


Jag kanske skulle sätta in ett kort på den här snyggingen som flyttade in hos mig för några dagar sedan. Han kom från enkrona


förstås. Han får bo i hörnet vid vår öppna spis tills det blir sommar.




Jag har "hantverkat" lite också, en mössa




till burken med värmeljus. Den blev jag riktigt nöjd med sedan jag gjort om kanten ett par gånger. Det kan ju bli så när man improviserar.



Det här är ett försök att kamouflera en urful ljuslykta men.....det gick inte såååå bra, jag gjorde mönstret för glest så blommorna syns igenom lite. Jag tänkte mest på att det skulle bli fint skuggspel, håhå jaja, man kan inte tänka på alla detaljer.

Den får duga som den är, man behöver väl inte titta så himla noga. Jag har också virkat en hel hög små hjärtan som jag ska hänga i en minigran som jag har tänkt försöka mig på att ha i köket. Jag har ju sett andra Lantlif som tänker ha flera granar så då tänker jag också det. Då kan jag ju få klä den precis som jag vill och den andra kan grabben få klä som han vill. Det enda jag grubblar på är hur jag ska få granen att stå så fint i en hink , undrar om hon fuskar på nåt sätt.

Det blir ett intressant experiment också för jag har inte haft en levande julgran på dom senaste 20 åren. Sist jag hade det fick jag åka ambulans på grund av allergi så det var bara att kasta ut julgranen och i panik köpa världens fulaste plastgran. Det var inte roligt.

Sedan dess har jag visserligen skaffat en mycket finare plastgran men det är dock en plastgran och det luktar ju inte jul precis. Det luktar gammal dammig plast, i alla fall om man sätter näsan alldeles inne i grenarna. Vilket man kanske inte så ofta gör om man inte som jag ska kolla vad den luktar. Mina barn sa att jag fick skylla mig själv när jag ska sticka näsan i allting.

Nu ska jag surfa runt hos er alla och kolla om ni gjort nåt kul

Ha en fin kväll

KRAM

13 kommentarer:

angelsusanne sa...

Men vännen min inte är du "tant tönt" Och inte tycker jag att du är blyg....klart du ska visa dina hantverk....du är super duktig.Snyggt lock du har gjort på burken.....önskar att jag klarade av att virka gjorde det mkt förr innan armarna la av....saknar virkningen. Jag diggar din kökssoffa med änglarna.Berättade det för Maria hon skrattade och sa jag förstod det.Fick ju ÄRAN att få städa hos dem.Jag visade vart jag lagt allt utan att de ska bli arg och undra vart kärringen har lagt bort allt.Jag la på en duk och tände ljus på köksbordet och skrev en lapp till dem att jag älskar dem. Så de kan nog inte bli arg.Marias kommentar blev men jag sa ju att du inte skulle göra så här mkt för nu kommer du att få ont....känner du igen den kommentaren????? fniss.....
Ska oxå tacka dig såååå mkt för dina kommentarer och stöd i fajten med jobbet.Jag är mkt rörd att ni stöder mig.TACK och KRAM vännen.
Inte ser du ut som en groda nu är du mkt elak mot dig själv den enda likheten är kronan på huvudet, du är som en prinsessa som hjälper och stöder människor.Så sträck på dig och var lycklig att du är en sån underbar människa på denna jord.
Oj vad långt detta blev.
hallå...är du vaken eller har du somnat nu?????/kram

Maria sa...

Kul med bloggning på kravallslöjd! Då måste jag ju spana i dig där. Känn inte att det är töntigt!!


Vågen hos mig är köpt på Clas Ohlsson för ca 5 år sedan, vet ej om de har den i lager fortfarande...

angelsusanne sa...

Oj jag glömde det viktigaste jag skulle säga......
Vi undrar om ni vill komma på lilljulafton(dagen innan jul)och äta kålsoppa med oss.Det blir hela våran familj och ni ingår ju i våran familj.Det skulle vara jätte mysigt om ni vill komma.Tycker ni inte om kålsoppa så serveras det annat oxå.
Kram

Jenny Oak Fae sa...

Vilken fin groda du köpt!!!

: )

Ja, visst är abstinensen ett friskhets-tecken..!Brukar bli så när jag varit "extra" dålig ett tag, sedan börjar det "klia" i fingrarna och hjärnan börjar jobba igen..!

; )

KRAM, Jenny

<3

Kamomilla sa...

Vad du är duktig på att virka! Jag är imponerad!
ha en urskön helg! och tack för kommentaren hos mig!
Kamomilla

angelsusanne sa...

hej igen. Ja jag menar den 23/12
jasså din karl är sommin borta bra men hemma bäst.Såg en sån häftig dörrmatta jag var på väg att köpa åt gubben det stod:äntligen hemma igen.Den kanske din gubbe oxå skulle ha...fniss......Det vore verkligen kul om ni kan komma det är då på tiden vi får träffa marias pappa oxå./kram

StrandviksVillan sa...

Så fint du har virkat! Önskar jag hade såna talanger också... Fast jag vänder mig istället till lilla mamma i såna ärenden. Måste berätta att jag mailade din bild av snöstjärnorna till henne så nu har hon redan gjort flera till mig. Tänker hänga dom i nåt fönster tror jag. Tack för inspirationen!
Ha en fin fortsatt helg! Anki

Monika sa...

Hej på dej söta vännen :o)

Tack för mail! :o) Blir så klart alltid glad över dem!

Inte är du töntig. Förresten så tycker jag töntar är helmysiga så du får gärna vara det för mej om du vill :o) Hihi, då kan jag vara Töntiga tant Thea tillsamman med dej :o)

Jag tycker du är helhärlig som ger dej in på det. Då det gäller handarbete och tillverkning finns inga åldersgränser. Vi kan lära dom unga och dom unga kan lära oss :o) Jättekul! Jag hade helt klart hoppat på det där "tåget" jag också.

Så fint du virkat. Gör inget att det syns genom, bara fint tycker jag.

Jag virkar ju också utan mönster. Det är det roligaste av allt. Att skapa fritt och bara låta fantasin på trava iväg som den vill :o)

Skrattade så gott åt ditt gruvarbetande! Så fiffigt! Det uttrycket tar jag så klart med i min ordlista också :o)

Nu ska jag kolla in på Kravallslöjd!

Ha det bäst!

Kramar

Monika

Ullis/Leva på landet sa...

Du är väl inte tant tönt. Gillar verkligen det du visar här på din blogg så det kan du väl visa där också.

Ha det bra!
Kram Ullis

AnCa sa...

Ville bara säga att jag tycker det var jättekul med en ny bekantskap som hittat in till mig, hoppas att du kikar in fler gånger. Jag är glad att jag hittat in till dig i alla fall. Ser massor med fint virkat här så nu får jag nog plocka fram virknålen och sätta igång!!! Såna där små hättor till burkarna är ju så gulligt och lättvirkat!!!

Bry dig inte om att det är bara ungdomar på kravallslöjd! Vi "tanter" måste oxå våga ta plats och visa upp oss. "Go tanter, go!!!"

På återseende!!! // AnCi

Angel.Pearls sa...

sPÄNNANDE DET DÄR OM kRAVALLSLÖJD..SKA KIKA VIDARE PÅ DET! Coolt att komma med där...Ha en riktigt fin fortsättning på helgen o Kram!!//Eva

~ Eva ~ sa...

Å, ett sånt sött mösslock du har virkat!!!

Jaa, du hantverkar så vackert ~~~

Måste ju tacka dig för alla dina rader hos mig, jag blir så glad! Och jag har ju fått lite att pyssla extra med härhemma, så jag har inte kommit igång med stjärnorna jag tänkte virka än...men jag hör av mig på din mail ifall jag vill ha mer info!

Kramen från Eva

Vero sa...

Hittade till dig via Zinkbaljan. Här var en massa kul att titta på hos Tant Tönt... =) Kan verkligen inte hålla med dig där.

Ha en bra söndag!