onsdag 26 november 2008

Snöflingemönster


Hej bloggvänner

Jag har fått förfrågningar om jag kan dela med mig av mina mönster till snöstjärnor, just nu har jag så mycket om mig så jag hinner inte skriva av mina mönster

men.....

jag kan ge några länkar till mönster på nätet som jag använt. De är på engelska och är man inte van att läsa engelska mönster kan deras förkortningar vara lite svåra att förstå.

Men här finns en bra lista i bokstavsordning

~~~~

Så till mönstren.

Här finns ett mönster jag inte har provat:)

Här finns ett mönster som jag tycker är fint, det ser nästan ut som det föregående men jag tror inte det är samma.

Här är en stjärna som jag har virkat och som jag tycker blir jättefin.

Här är ett mönster som jag har provat men snöflinga A tycker jag inte om och snöflinga B gjorde jag om. Jag skippade "flärparna" mellan stjärnspetsarna och skippade också piggarna i spetsen. Då ser den ut så här

Personligen gillar jag den bättre så här:)

~*~

Jag hoppas att ni som vill virka hittar nåt som ni vill ha.

~*~

KRAM

5 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Du är ju bara för flitig!!

IDAG kom äntligen mitt paket! Tusen tusen tack för hjärtanen som var så otroligt välgjorda och så MÅNGA!! Dottern blev alldeles överförtjust i dom och sa genast att dom måste vi hänga i granen!
Jättestor kram till dig Karina!!

Ullis/Leva på landet sa...

Du jobbar på du. Kul att du delar med dig av dina tips.

Kram Ullis

Monkan sa...

Mamma Mia :-) så många fina stjärnor! Vilket deckarjobb du gjort, tack för alla tipsen! Nu ska jag leta fram min skatt, farmors gamla virknålar.

Vilken superfilm du har som favoritfilm :-) Jag älskar ABBA-musik! Man blir så glad av den, och kul med de nya "sångarna" :-) Eller som vännen Malin sa när vi såg filmen, "konstigt att höra James Bond sjunga", då hyschade jag henne :-)

Jag har sett musikalen och sen ville jag ju så klart se filmen också. Sen blev det så att jag såg filmen igen, och idag köpte jag dvd:n, de sålde den på Konsum :-)

Anneli sa...

tack för tipsen - kan nog bli några stycken...
Dom är jättelie

Golden&Vitt sa...

Här var det massor av underbart vackra snö stjärnor.Jag hinner inte ens tänka på att göra annat än sticka, så virkningen får bara vara...

Oj har ni bakat lusse bullar redan, mums..herregud hoppas att jag får köker klart så jag oxå hinner baka, fast jag får väl gå över till någon granne annars :)

Ha en bra vecka/ kram Annika