söndag 2 november 2008

Lugn Söndag

Hej mina Vänner, hoppas söndagen varit till belåtenhet hittills. Min förmiddag har då fungerat otroligt bra, ja, jag måste nog säga att allt gått som på räls.
Det är ju kul som omväxling:)
Jag pysslade ju lite i går, blev så inspirerad av Allers Julmagasin så det blev en spetskrans.

Så här bullig och fin är kransen i tidningen.



Min krans blev något av en Twiggy-variant av den men jag är nöjd med den ändå. Och jag är rätt glad att jag (nästan) aldrig kastar bort något.
Jag hade en bit spetstyg bland mina gömmor så jag behövde inte klippa sönder mina älskade spetsgardiner.
Som jag för övrigt fyndade på loppis för en mycket billig penning.
När jag ändå höll på så gjorde jag två spetsbollar också och nu ser jag att knappnålen som håller fast änden på spetsremsan naturligtvis syns på bilden.
Typiskt mig:)




Jag har också virkat "snöstjärnor" som jag ska hänga i fönstret sedan. Dom är jag mycket nöjd med, det som ska göras härnäst är att sockerstärka dom. Jag trodde att jag skulle slippa det kladdet genom att använda spraystärkelse men dom blir inte tillräckligt hårdstärkta av det.
Det enda som hände var att jag lyckades kladda ner både strykjärnet och strykbrädan. Tur att det är lätt att ta bort.
Ja, mer hade jag inte att visa denna gången så nu ska jag ut på nätet och se om jag hittar nån fler tävling.
Ni har väl märkt att jag är lite tävlingsgalen, det beror nog mest på att jag aldrig vinner nåt.
Men det är ju spännande under tiden man väntar.
Till sist tänkte jag att jag skulle dela med mig av nåt som jag hittade på Tjuvlyssnat.

En tjej ~25 och en kille ~25 står vid godiset. Tjejen lägger en mängd olika sorters choklad i vagnen. Killen pekar då på en hylla.
Killen: Du glömde de där.
Tjejen: Jag vill inte ha de där.
Killen: Du brukar ju jämt äta sådana framför teven.
Tjejen: Men idag är det Dexter och till seriemördare passar det bättre med chokladglass.
Killen: Jag fattar fan inte hur du kan äta så mycket choklad jämt.
Tjejen: Det är ju ditt fel att jag inte får tillräckligt med sex.
Killen: Jaha.
Killen är tyst och tjejen fortsätter att ösa ner choklad i vagnen.
:)
Kram

14 kommentarer:

Eva Agnes sa...

Jag som trodde att jag visste allt om kransar....hahaha.
Inte heller. Du har gjort en så vacker och stilfull krnas. Mycket finare än den i Allers.
Så det så!
Kramar Eva Agnes

Angel.Pearls sa...

Tack för jättegullig kommentar på min blogg -det betyder faktiskt mycket med positiv feedback!! Jättefin krans du gjort, men mest "avundsjuk" är jag nog på dina fina snöstjärnor -underbara!! Såna kan jag inte göra.Ha en fin veck// Kram Eva

Jenny Oak Fae sa...

Tack för din goa omtanke..!

: )

Fint med kransen & klotet...gillar stjärnorna också!

KRAM, Jenny

<3

Anonym sa...

Jag gillade din fina krans fastän den inte liknade på pricken den som fanns i tidningen. SEdan var stjärnorna superfina! Kram Anna

~ Eva ~ sa...

Så fin krans du har skapat!
Och snöstjärnorna...jag sparar bilden så att jag kanske kan virka av någon av dem...hoppas det är okej?

Och varmaste tack gulliga du, för dina uppmuntrande ord om min blogg, jag blir så glad!

Kram från Eva

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Vilket fint pyssel du knåpat ihop. Jag gillar din krans :)

Kram Therese

Tidsmästarinnan sa...

Här sitter jag och fnissar åt dina sista citat...
Och är full av beundran för ditt pyssel! Jag måste erkänna att jag har nog aldrig stärkt något i hela mitt liv, sockerstärkning har jag aldrig ens hört talas om, men så kan jag inte virka alls heller - vad otroligt fint du gjort!

Stor kram!
Susanne

Vit Gladiolus sa...

Guuu vilka fina grejer, å kransen..kanon!
Kram zinkbaljan

carrie sa...

hejsan... tack så mycket.. jo det blir ibland att man är mer eller mer på nätet. det är som du skriver.. tack för tipset för blomman. tänk att jag har inte vetat namnet och den blommar jättemycket nu. ett tag var den bara vissen hade flera gånger tänkt kasta den, men gjorde det inte.. ha en bra fortsättning på veckan..//carrie

Anonym sa...

Hej! det var jag som kommenterat denna fina krans! Tack för din feedback oxå! Kram Anna

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina saker du har gjort. Tycker att din smala krans bev fin. Hoppas att du får ordning på gardinerna. Hoppas att du får till det med snöstjärnorna de var jättesöta.

Kramar Ullis

Viveka i Bläckhornet sa...

Oj vad det pysslas i alla vrår :)
Tyckte din krans blev väldigt fin.
Har helt missat att införskaffa Allers julmagasin...Får prova att ringa dit.
Ha en skön dag
Kram viveka

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Vilket fint pynt!
Såg i förra inlägget att vi nästan har identiska soffor du & jag!
Fast ditt överdrag är finare än mitt...jag är så lat så jag bara lägger över en pläd...
Ha det gott!
Kramar Camilla

Monika sa...

Åh vilkas fina saker du gjort! Underbar krans!

Jag kikar in med en award till dej :o)

Kramar

Monika