lördag 29 november 2008

INGET SPECIELLT

I dag har det faktiskt inte hänt något specielllt alls, jo förresten , vi har varit på kalas. En av kusinerna fyllde arton år och skulle grattas. Där bjöds på tårta och bullar och kakor, jag kunde ha rullat från bordet om jag inte hejdat mig i tid.
Att det ska vara så gott
~~~~

Vintern kom ju för ca. 10 dagar sedan, då såg det ut så här ute på gården.
Sen dess har det kommit mer snö men det är så attans kallt att jag inte vill gå ut och fota.
-20 grader!!
Nu när snön har kommit så är det inte så illa ändå, det blir ju faktiskt ljusare och framför allt juligare och det är viktigt, eller hur...
Jag har hållit på hela dagen för att försöka piffa till här i adventsstil men det blir inte alls som jag vill. Så i morgon bitti ska jag upp och möblera om lite, om jag snabbar mig så hinner jag innan sambon kommer in för att äta lunch. Om han ställs inför fullbordat faktum är det inte så illa men om han får veta i förväg så klagar han så.
Undrar vad det beror på?
Några bilder blir det alltså inte i dag, men kanske i morgon
om det inte bara blir pannkaka av allt.
Vi får se.
~~~~~
Ha en riktigt skön lördag kväll
KRAM

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har haft samma köldknäpp här! Men det är ju bara inse att livet måste fortsätta. Har varit på stan och tokshoppat! Det mesta är klart! Hoppas att du får en underbar första advent! Kram Anna

Vero sa...

Är det en liten damm du här vid väderkvarnen? Har du fisk där i sommartid? Nyfniken! =)

Du med får ha en bra lördagskväll!

Ullis/Leva på landet sa...

Här hade vi det så fint med snö. Idag har det regnat för fullt och nu är det ingen snö kvar.

Trevlig första advent!
Kramar Ullis