måndag 20 oktober 2008

Mångdagsfrustration

Jag blir gaaaalen, jag hittar inte saker som jag vet att jag lade i ett skåp för länge sedan. Nu verkar det som om dom fått ben och promenerat iväg.


Är det nån som känner igen sig?


Jag har funderat några dagar på att göra ett inlägg om min mamma och till det tänkte jag leta fram några ungdomskort på henne. Eftersom jag började med scrapbooking för några år sedan så gick jag igenom alla foton och sorterade för att underlätta den kreativa prosessen. Alla gamla svartvita foton fick ososrterade hamna i en plastficka för senare bruk och det är den som nu är komplett försvunnen.

Antagligen har jag råkat ut för nåt städvansinne och flyttat hela baletten till ett "bättre" ställe som jag nu inte för mitt liv kan hitta. GRRRRR.


Nåja. nu över till något helt annat. Jag hade ju ett morgonmöte med vår förening och efter det uträttade jag en del ärenden och det var då jag råkade köra förbi Röda Korsets second-hand butik Kupan. Jag såg att det lyste så jag stannade för att gå in men det var städdag så dörren var låst. Besviken tittade jag en stund i skylten och fick syn på två kannor som jag bara måste ha.

Jag funderade en stund, så hoppade jag in i bilen och skrev en lapp med en fråga om jag fick ställa undan kannorna tills dom skulle ha öppet, så knackade jag på fönstret och höll upp lappen. Dörren öppnades och jag blev inropad, naturligtvis fick jag köpa dom direkt. Dom var ju bara där och städade och jag var sååå välkommen in. Så då blev dom här sötnosarna mina

Gissa om jag blev glad! Både över kannorna och över det glada välkomnandet. Jag ääälskar gamla kannor och det gör inget att dom är lite kantstötta och spruckna. Dom har personlighet.

Ha en riktigt skön och mysig kväll

8 kommentarer:

Carolina sa...

Vilken mysig blogg du har, hittade hit via din kommentar till Tant Theas lilla torp.

Kannorna är bara sååå fina. Visst är det roligt att göra vackra paket. Lägger man ner tid på att innehållet ska bli rätt, så vill man ju att inslagningen ska förmedla helheten...:)

Tittar snart in igen.
Ha de gôtt
Caro

Golden&Vitt sa...

Vad roligt att du kikat in hos mig. Jag har varit till dig men är osäker om jag skrivit,,,mitt minne är inte det bästa *ler*

kannorna är ju jätte söta och vad glad man blir av snälla och trevlig människor.

Du är då pysslig, såå fina paket du gjort!

Ha en bra vecka/ annika från haparanda

Lallis - liv och leverne sa...

Japp, vännen. Känner igen mig sååå mycket;)
Kram Lallis

Ewa sa...

Hej, och tack för din hälsning.

Ja, det finns mycke konstiga människor, och denne kan inte ha mått bra. Hon avslutade allt med att skriva ett riktigt otrevligt mejl, där hon hotade mig att OM jag hörde av mig mer skulle hon vidta andra åtgärder?! Hmm... En sån där som ska ha sista ordet, fasstän det var hon som gjort fel. Kollade på Birthday. Hon är 57 år?!

Vilken härlig blogg du har. Hit in kommer jag gärna fler gånger.

Ha en fin dag.

Kram
/Ewa

StrandviksVillan sa...

Söta kannor! Det är så bra att bo på landet, då är det möjligt att få komma in i en stängd affär :)

Blev lite nyfiken på dina Polyvore, har aldrig hört om såna förut. Vad betyder det och hur gör du bilderna?

Annika Christensen sa...

Vad kul att du hittade till mig så hittade jag till dig.
kannor jag förstår dig helt och hållet. Fast jag är mer för lådor men gillar kannor också.
Däremot känner jag igen mig med det där inte hitt saker. Jag blir helt galen.... jag lägger det för veta var jag har det och så har jag ändå ingen aning.
Ha det gott
Annika

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Tack så mycket för att du tittade in hos mig :)
Det är fantastiskt vad saker man är helt säker på att man vet var man har dem bara kan försvinna :P
Jättefina kannor du fått tag på.

Ha en bra dag
Kram Therese

Änglahem sa...

TACK snälla för gulliga ord hos mig! Blir så glad så!

Vilken tur med kannorna du hade där! Jättefina är dom och vilket trevlig bemötande! Det är man inte bortskämd med i dagens superstressade samhälle.

Ett fint inslaget paket visar ju på omtanke och kärlek tycker jag! visst är det mycket roligare att få när man ser att någon verkligen lagt ner lite på presenten och även förpackningen. Jag försöker också alltid piffa till det lite extra, känns så mycket bättre att ge då, men det verkar inte vara så vanligt.....

Har du pysslat till det fina korset också? Det är ju så fint! trådslöjd skulle jag vilja prova på någon gång....i framtiden...*tihi*

Kram, Ulrika