söndag 5 oktober 2008

Underbara Hemska Höst

Nu är det höst igen och mina känslor för hösten är väldigt kluvna.

  • Å ena sidan älskar jag vackra höstdagar med sol och hög luft, vackra höstfärger i träden och lingon och blåbär i skogen
Till och med giftiga svampar är vackra sådana dagar eller hur
Jag är ingen mästerfotograf men jag tycker ändå att bilderna säger en del om hösten, ja jag hade tänkt lägga mig ner och fota svamparna ur ett annat perspektiv. Tyvärr hade jag ingen i närheten som kunde hjälpa mig upp så det fick vara. Mina knän är inte riktigt friska och jag kände inte för att ligga i gräset till dess att någon saknade mig :P
  • Å andra sidan är hösten bara en varning inför vad som komma skall....Vinter.....kallt och mörkt och snöigt och eländigt.

Så jag vet inte om jag ska njuta av hösten eller gruva mig inför vintern som är sååååååå lång. När jag var yngre var det inga problem, då var hösten underbart vacker. Det bästa jag kan komma på med hösten nu är myskvällar inomhus med tända ljus, gott fika och en riktigt bra bok.

När jag har lärt mig ta mörkerfoton ska jag lägg in några såna mysbilder som jag sett i andra bloggar. Nu ska jag fortsätta att gruva mig....eller njuta....eller.....jag vet inte riktigt....suck...

Sköt om er, njut av livet och strunta i att stormen sliter i takpannorna :)

2 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Vilken fin blogg du har:)
Och fina bilder.
Och de sista raderna var underbara! *ler*
Fast idag har det faktiskt varit strålande sol här där jag bor. Då blir man lite glad. igen.
Ha en fin kväll.
Kram Lallis

Lallis - liv och leverne sa...

Självklart får du länka och vad roligt att du gillar bloggen:)
Jag länkar till dig också och hoppas att det är okidoki.
KRAM