torsdag 23 oktober 2008

Solen sken och....




....jag kände mig både kreativ och energisk så jag tänkte gå ut och fota lite i höstsolen.
Men först skulle jag bara....skjutsa sonen till skolan, plocka undan frukosten, fylla en tvättmaskin, bädda sängarna och.....Sen gick jag faktiskt ut men då hade solen gått i moln och det blåste isande kallt.
Naturligtvis hade jag tagit på mig för lite kläder så efter fem minuter var jag genomblåst och stelfrusen....och dessutom vansinnigt kissnödig. I spegeln såg jag en påbyltad tant med knallröd näsa och sura ögon....suck.
Jaha, fota var alltså inte att tänka på, men då går jag väl ut till bagarstugan för att leta efter en hylla som jag tänkt måla om och ha i köket. Halvvägs till bagastugan kom jag på att jag glömt tumstocken för att kunna kolla om hyllan rymdes över huvud taget. Snabbt in efter den glömda grejen och ut igen. Pusta uppför trappen och tryck på lysknappen...nehej...visst ja, elen är ju avstängd här på grund av nåt som ska repareras.
Naturligtvis är det alldeles för mörkt här inne för att jag ska kunna se nåt och nu blir jag riktigt sur och less. Jag struntar i alltihop och går ut igen och tänker att jag kan kanske plocka några nypon och göra en nyponkrans. På den ena rosbusken sitter dom allra sötaste pyttesmå röda nypon. Men....naturligtvis....det har ju varit frost!! Nyponen är alldeles mjuka och läskiga och går naturligtvis inte att plocka.
Då åker jag ner till affären för att handla och när jag ska slänga in kassen i bagaget får jag en mindre chock. Det är proppfullt av en överfull sopsäck och en kartong med skrot!
Jag har alltså åkt omkring med skrot fulla bilen i nästan en vecka för att jag glömde att åka förbi på återvinningen i måndags.
När jag kommer hem går jag in i köket och sätter mig och läser tidningen. Ibland blir det inte riktigt som man har tänkt sig :)
Men några gamla bilder ska jag visa i alla fall

Såna här fack sitter nere i vårt såghus, där förvaras allehanda verktyg

Jag tycker att nyckelskylten är så fin. Om jag fick bestämma skulle jag flytta in alla facken till mitt hobbyrum



Som avslut blir det en sommarbild på min favoritblomma

Låt oss alltid möta varandra med ett leende,

för leendet är början på kärleken
- MODER TERESA -

2 kommentarer:

Sjöboden sa...

Ha Ha Ha!!!
Vad man känner igen sig i din lilla historia, fick mig ett gott skratt... Så typiskt när man glömmer, gör fel, blir kissnödig osv. osv. allt på samma dag till på köpet :-D

Kram Caroline

Lallis - liv och leverne sa...

Roligt och underbart inlägg.
KRAM