fredag 31 oktober 2008

Nu har jag kommit på det!!



Det dök upp till slut...minnet alltså.
Det är Carina med bloggen Vardagslycka
som säljer dom här gulliga muggarna och ljuslyktan i sin butik Slottsboden.
Och hon är minst lika gullig själv.
Det är konstigt att minnet kan bli totalt tomt ibland, det är ingen hemma, det ligger inte ens en lapp på köksbordet. Man hör bara vinden vina i vindlingarna när man försöker komma ihåg vad man glömt.
Jag har funderat lite på vad jag ska skriva om i dag, jag har ju egentligen massor att skriva om men i dag är det inte riktigt ordning och reda på tankarna. Allt vill ut samtidigt och då blir det liksom ingenting av det hele.
Sonen och jag fick i alla fall ett gott skratt i dag, jag satt vid datorn (som vanligt) och han kom ner alldeles nyvaken och satte sig bredvid mig.
Jag slängde en blick på honom och sa "Jag tror du har växt igen"
Han stirrade på mig och började känna efter i ansiktet "var då, var då?" sa han desperat.
Jag undrade "Vadå, vardå?"
"Jamen, du sa ju att jag hade växt igen"
Tänk vad fel betoning kan göra, han kanske trodde att han fått helskägg under natten *fniss*
Det vore kul att se.
Annars händer det inte så mycket här, jag har pysslat till siffror av järntråd så nu återstår "bara" att göra hjärtan som passar till siffrorna. Jag är ju ingen järntrådens mästare precis så det blir en del mindre väl valda ord under tiden. Jag får så ont i fingrarna fastän jag har verktyg. När jag har fifflat färdigt ska jag visa.
Två jultidningar har jag köpt Allers Julmagasin och Drömhem och Trädgård, där får man ju en hel del nya ideer.
Dessutom får man lust att köpa en massa saker också, det är ju mindre bra för då har jag ju inga pengar kvar att köpa julklappar för.
Visserligen köper vi bara till barnen men när slutar barnen att vara barn egentligen.
Hur man än vänder sig har man ändan bak
utom när man drar ner byxorna, då kommer ändan fram.
Nu ska jag surfa runt hos er och titta på allt fint ni har gjort, sedan ska jag se till att få tummen ur och sy något...gardiner eller kuddöverdrag eller...nåt.
Kram

6 kommentarer:

angelsusanne sa...

Tack för utmaningen ska anta den senare.....jag återkommer med det.
Kolla in min bloggsida så får du se din dotter somen vacker häxa............/kram

Golden&Vitt sa...

Heej. Har inte kunnat surfa runt hos er på ett par dagar, min dator har pajjat och därmed ingen bloggning för mig...Hjäälp kommer att bli nipprig av att inte kunna "hälsa på " er varje dag...

Jag har oxå ropat in bling bling ljusstaken båda två den stora oxå :)Och is hinken fast den har syrran fått :)

Ja hur tokigt kan det inte bli med barn hi hi vuxit igen...hi hi

Ha en spökig helg/ Kram Annika

Ullis/Leva på landet sa...

Tänk så tokigt det kan bli, *s*.Här kan du se min min fusk rullgardin som jag har i dag. http://levapalandet.blogspot.com/2008/05/en-liten-fundering.html.

Ha en riktigt skön helg!
Kram Ullis

Skatan sa...

Hej!

Kul att hitta till ännu en västerbottning :)

Trevlig helg,

A.

Angel.Pearls sa...

Fin design på bloggen här! Nu ska jag kika vidare bland änglar och annar stämningsfullt.Ha en fin helg// Eva

Matiga mammors mumsiga mattips sa...

Tack för lla dina gulliga kommentarer hos mig. Det är först nu jag har kommit på hur jag kommenterar hos dej.
Jättetrevlig blogg !!
Ha de gott!
Kram!